"Херсонелектротранс" . Чи настане завтра?

Акценти №21(234) 26.05.2013

Ні для кого не секрет, що комунальне підприємство «Херсонелектротранс», що обслуговує тролейбусні маршрути у нашому місті, зараз переживає кризу, з якої не може вибратись.

На жаль, підприємство працює собі у збиток, адже тролейбусами користуються здебільшого пенсіонери, які належать до пільгової категорії. Тож, за перевезення вони не платять. Держава та місцева влада також не надає фінансової підтримки комунальному підприємству. Дійшло до того, що транспортникам нічим платити заробітну плату співробітникам підприємства, немає за що купувати нові тролейбуси (деякі тріщать по швам і не придатні до експлуатації). Комунальне підприємство намагалося власними силами поліпшити своє фінансове становище. Вони запустили новий автобусний маршрут № 11, на якому функціонує 31 новий автобус. Для цього підприємство уклало договір з якоюсь приватною компанією, у якої воно орендує автобуси для роботи на міських маршрутах загального користування. Таким чином підприємство намагається поправити своє фінансове становище, а отримані гроші планує витрачати на ремонт тролейбусів. Але, на жаль, грошей як не було, такі немає. До того ж, деякі пасажири навіть не здогадуються, що у тролейбусів, яких і так мало працює у нашому місті, скоро не буде технічної можливості пересуватися вулицям, так як для руху їм необхідна електрична контактна мережа, що вже зношена на 60%. Кабелі рвуться від старості, а збитки від поривів вже доходять до 800 тисяч гривень на рік. З кожним місяцем ситуація погіршується, а підприємство просто не в змозі оплатити такі збитки. Зі 130 кілометрів контактної мережі вимагає заміни щонайменше 80 кілометрів. Через те, що грошей на нові дроти бракує, монтери змушені шматки дроту з'єднувати якимись підручними матеріалами.

За словами директора КП «Херсонелектротранс» Михайла Мосіна, у минулому році, в міськраду, була подана заявка про виділення 4,5 млн грн на оновлення контактної мережі. Дали рівно 298 тисяч, чого в обріз вистачило для заміни одного кілометра кабелю. Цього року модернізація контактної мережі з муніципальної казни не фінансувалася взагалі. «Херсонелектротранс» поки що тримається на плаву, але це, скоріш за все, ненадовго. Змушують замислитись і вчинки нашого керівництва. Вони з одного боку - захоплюються екологічно чистим видом транспорту, що не забруднює навколишнє середовище. А з іншого - продовжують закупати все нові і нові автобуси, а фінансування «рогатих» взагалі припиняють.

Проте, якщо врахувати той факт, що контактна мережа незабаром вщент зруйнується, то тролейбуси взагалі не знадобляться. І тоді жителі міста змушені будуть пересісти у новенькі автобуси, які продовжують закупляти майже кожного місяця.

ОСТАННІ НОВИНИ