Куди їдуть херсонські тролейбуси?

Олена Піменова//Вгору №23(558) 06.06.2013

Якось трохи затихла тема із ситуацією на комунальному підприємстві "Херсонелектротранс". Читачі пам'ятають пристрасті, що вирували в тролейбусному депо. Хронічна невиплата зарплати, звільнення працівників, дивна ідея із арендою автобусів. Що ж зараз відбувається на підприємстві?

Ще на початку квітня цього року проблемою тролейбусів серйозно вирішила зайнятись Херсонська обласна державна адміністрація та міська влада. Проте чомусь не спільними зусиллями. Дві наради на одну й ту саму тему відбулися з різницею в день.

Директор "Херсонелектротрансу" Михайло Мосін розповів в.о. міського голови Зої Бережній, що держава не переказує компенсацію за перевезення пільговиків. Ось і нема грошей для робітників. Але керівництво підприємства сповнене ідей з розвитку тролейбусного депо. Це і капітальний ремонт машин власними силами, і перевезення пасажирів автобусами. Останнє, до речі, вже втілили у життя. "Херсонелектротранс" виграв тендер і тепер возить херсонців за маршрутом №11. Я бачила ті автобуси - гарні і сучасні. Проте наскільки рентабельний маршрут - не знаю. Поки що бігають напівпорожні машини. Хоча причина може бути в тому, що люди ще не звикли до нового маршруту. Але повернемося до наради.

Головна думка виступу Михайла Мосіна зводилась до одного - дайте грошей. Зоя Бережна дала керівництву тролейбусного депо 10 днів на усунення недоліків, які вона побачила на підприємстві і про які почула від його працівників. Стаття про це вийшла у газеті "Вгору" 11 квітня. Нині за вікном - початок червня. Чи виконав доручення в.о.мера директор тролейбусного депо? Загадка. Ваш кореспондент минулого тижня звернулася до прес-служби Херсонської міської ради із проханням організувати зустріч із Зоєю Бережною, щоб задати питання про нинішню ситуацію у тролейбусному депо. Проте у Зої Яківни настільки щільний графік, що вона поки не знайшла часу для зустрічі. Сподіваємося, що це станеться найближчим часом.

Облдержадміністрація також дала 10 днів для усунення недоліків на "Херсонелектротранс". І знову - тиша. Хоча ні. Нещодавно робітники знову сиділи без зарплати. Тож можна зробити висновки, що віз і нині там.

Як розповів вашому кореспонденту прокурор транспортної прокуратури Олександр Малишенко, станом на початок травня підприємство заборгувало працівникам 1 мільйон 599 тисяч гривень. Це за лютий, березень і квітень. Зараз ці кошти вже виплачені. За травень зарплата ще не нараховувалася. В обласній прокуратурі перебуває провадження стосовно невиплати заробітної плати тролейбусникам.

Займалася ситуацією з херсонськими тролейбусами і міська прокуратура. Прокурор міста Херсона Віктор Чаус звернувся до адміністративного суду з позовом. І просив визнати дії Херсонської міської ради стосовно нарахування директору "Херсонелектротрансу" доплат у розмірі 30% від посадового окладу незаконними. Цей пункт прописаний у контракті керівника комунального підприємства, який з ним укладав тодішній міський голова Володимир Сальдо. За що ж передбачена доплата? Як встановила суддя Вікторія Хом'якова - за високі досягнення у праці. Прокуратура провела перевірку за участю фахівця Херсонської об'єднаної державної фінансової інспекції. І виявилося, що окремі пункти контракту Михайла Мосіна із міським головою - незаконні. На думку прокурора, через незаконний пункт про 30% надбавку, директор тролейбусного депо безпідставно отримав 1і9696,57 гривень зарплати. Представники Херсонської міськради у суді заявили, що просили Михайла Мосіна добровільно повернути ці гроші. Проте не змогли надати суду жодних доказів цього. 119 квітня 2013 року Феміда винесла своє рішення. І зобов'язала в.о. міського голови Зою Бережну "усунути порушення законодавства про оплату праці на МКП "Херсонелектротранс" шляхом внесення змін до п. 3.1 контракту, укладеного 08 червня 2012 року Херсонським міським головою Сальдо Володимиром Васильовичем з керівником МКП "Херсонелектротранс" та виключення умови про встановлення доплати до заробітної плати керівнику в розмірі ЗО % посадового окладу". Із повним текстом можна ознайомитись у Єдиному реєстрі судових рішень.

Як повідомили у прес-службі міської прокуратури, Херсонська міська рада подала апеляцію. Проте дату її розгляду ще не призначили.

Тролейбусники написали листа Миколі Азарову. І він пообіцяв розібратися. Проте питання залишається відкритим. Чому в інших містах їздять нові тролейбуси, і робота схожих підприємств добре налагоджена? Невже ми гірші? Виходить замкнене коло. Ми чекаємо грошей від держави, як дощу у пустелі. Може, вже час стати самостійними? Адже безвихідних ситуацій не буває. Лише такі, вихід із яких нам не подобається.

ОСТАННІ НОВИНИ