Чому в депо не змінять керівника?

Олена Піменова (Вгору №15 (550) 11.04.13)

Відповідь на це питання ваш кореспондент намагалася знайти під час двох нарад, що були присвячені виходу міського тролейбусного депо з кризи.

Минулої середи, 3 квітня, прес- служба облдержадміністрації розіслала журналістам запрошення на нараду, що мала відбутися о 16.00. За декілька хвилин прес-служба міськради теж запросила журналістів на таку ж саму нараду. І також на четверту вечора. Влада різних рівнів намагається вирішити одну проблему. Тільки чому вони не хочуть співпрацювати? І це тільки одне з питань.

Зміни будуть - дайте грошей

Та за півгодини нас сповістили, що нараду в облдержадміністрації скасували. Тому ваш кореспондент вирушив радитися з Зоєю Яківною.

Слово надали директору комунального підприємства "Херсо- нелектротранс" Михайлу Мосіну. Його доповідь більше нагадувала виправдовування. І одразу згадавася колоритний мер Києва Леонід Черновецький. Пам'ятаєте його знамениту фразу "Я і моя молода команда щось робить, напевно". Так от схожість була майже стовідсотковою. Михайло Мосін знову доповів, що борги із зарплатою виникли через те, що недоотримали субвенцію з держбюджету. І це при тому, що з 2012 року її збільшили майже втричі. На сьогоднішні підприємство винне своїм працівникам за два місяці 1 млн. 300 тисяч гривень. Проте колектив запевняє, що грошей вони не отримують не два, а майже чотири місяці - частково грудень, січень, лютий і вже березень. Автор цих рядків задала це питання Михайлу Мосіну. І отримала відповідь, що це неправда...

Але повернемося до виходу з кризи. Комунальне підприємство планує капітально відремонтувати тролейбуси. Це вигідніше, аніж закуповувати нову техніку. Адже новий тролейбус коштує майже два мільйони, а капремонт - лише 350 тисяч. Реанімовані машини будуть з низькою підлогою, новими кріслами. Також планують за ОР8 відстежувати машини на лініях. Окрім цього, щоб підприємство стало більше заробляти, воно арендувало ЗО автобусів і візьме участь у тендері на пасажироперевезення. Чудові плани, чи не так? А для того, аби все це втілити, потрібні...гроші. Для початку - ті самі 350 тисяч гривень, щоб відремонтувати хоча б один тролейбус. І якщо кошти будуть, то місто побачить оновленого "рогатика" вже за 40 днів.

Що стосується недовіри колективу до керівництва, то начальник міського Управління транспорту, дорожньої інфраструктури та зв'язку Юрій Христич спростував цю інформацію. Отже, підіб'ємо підсумки. В.о. міського голови Зоя Бережна доручила запланувати до бюджету на 2014 купівлю нового тролейбуса. А директору "Херсоне- лектротрансу" дала 10 днів, щоб покращити ситуацію на підприємстві. Також всім присутнім чиновникам Зоя Бережна сказала: якщо ще раз покажуть по національному телебаченню, що в Херсоні проблеми з тролейбусами, то нехай збирають речі.

Костяк грошей більше не дасть

Після наради я підійшла до Зої Яківни і запитала, що буде, якщо Михайло Мосін за відведені десять днів не зробить нічого. Йому винесуть догану чи якісь фінансові санкції? На що вона відповіла "Якби ж догани змінювали керівників..."
Я не розумію, чому не можна просто змінити керівника підприємства? Адже нинішньому вже не вперше дають шанс все виправити. Проте далі обіцянок справа не йде. Це як з хворим зубом. Іноді його краще видалити, аніж постійно лікувати...

Наступного дня подібна нарада відбулася в облдержадміністрації під головуванням заступника губернатора Володимира Ярошевського. Доповідь Михайла Мосіна нічим не відрізнялася від минулої. Проте обласний фінансовий департамент оприлюднив цікаві факти. Наприклад, вони ще й досі не бачили фінансового плану КП "Херсонелектротранс". І це при тому, що захистити його мали ще на початку року. Михайло Мосін запевнив, що він є і ще раз спрямує його до обладміністрації.

Наприкінці слово взяв Володимир Ярошевський. Він попередив керівника депо, що заявлені 1 млн. 97 тисяч гривень субвенції підприємству перекажують. Але це буде востаннє. Тому що скоро почнеться навігація, і через тролейбуси не повинні страждати інші. І знову дали 10 днів для того, щоб надати реальний план розвитку підприємства. Подібний план підприємство вже надавало, проте, за словами заступника губернатора, там нема конкретики.

Ось така ситуація. Коли вже в кінці тунелю з'явиться хоч мале¬сенький проблиск - можна тільки здогадуватися.

Тролейбусники не довіряють Мосіну

Проте самі працівники депо не сидять склавши руки. Вони написали листа на ім'я Миколи Костяка та Зої Бережної. У ньому колектив висловлює повну недовіру директору "Херсонелектротрансу" Михайлу Мосіну та його команді та вважає їх некомпетентними. Ці листи зареєстрували в облдержадміністрації та міськраді. Тепер тролейбусники чекають на відповідь.На ім'я голови облдержадміністрації надійшов лист з Херсонського відділення національної служби посередництва і примирення. У них у провадженні перебуває колективний трудовий спір між колективом та керівництвом "Херсонелектротрансу". У документі йдеться про те, що заборгованість з зарплативиникла через ненадходження субвенції з Державного бюджету. Тому служба примирення просить Костяка "посприяти у виділенні субвенції з Державного бюджету України як компенсації за перевезення пільгових категорій пасажирів".

Окрім цього, ситуацією з тролейбусами займається й обласна прокуратура.