«Боїмося втратити владу!»

Економіка...  Політика...  Розвиток...  Виплати...

Так званий «референдум», який відбувся у неділю, 16 березня, у Криму дав часткову відповідь на питання: чого чекати далі...

Таку саму часткову відповідь дала й Верховна рада України, яка своїм рішенням, у понеділок, 17-го березня, затвердила законопроект № 4466 «Про затвердження Указу Президента України «Про часткову мобілізацію», відповідно до якого, до збройних сил України буде мобілізовано 20 тисяч осіб, і таку ж кількість поставлять зі зброєю в руках під прапори Національної гвардії України (мобілізація буде здійснюватися з числа тих, хто виявить добровільне бажання піти на військову службу та кадрових військових у запасі, про тих, кому 18 років мова поки не йде).

Крім того, затвердженим Указом створюються умови для переводу Збройних сил, Національної гвардії, інших військових формувань України, оперативно-рятувальної служби громадянського захисту на організацію і штатний розпис військового часу(!).

А отже все це потягне за собою нові – колосальні витрати. Нагадаю, що Кабінет міністрів України, у неділю, 16 березня, прийняв рішення, про формування резервного фонду у розмірі 6,8 млрд грн для здійснення заходів з оборони країни, про що повідомив Прем'єр-міністр України Арсеній Яценюк, відкриваючи засідання Уряду. За його словами: «...відповідні зміни до держбюджету-2014 будуть сьогодні схвалені урядом...», а для виділення цих коштів будуть скорочені інших бюджетні програми, зокрема й соціальні.


Яценюк запевнив...


Що після того, як країна буде захищена, скорочені програми будуть відновлені. Коли, і яким чином будуть скорочувати, і що саме, поки зрозуміти важко, адже немає жодного чіткого повідомлення про те, які саме програми будуть скорочуватися, а які залишаться у повному чи бодай частковому обсязі фінансування. У повідомленнях Уряду зазначається тільки те, що будуть зупинені програми, які «кочували з бюджету в бюджет, і фінансувалися на 1 – 2%».

Крім того, все більше йде розмов про те, що пенсіонерам, які працюють, не будуть виплачувати пенсі, або будуть платити тільки їх частину, але не більше ніж 50% (але, не менше прожиткового мінімуму). Але, поки цю інформацію можна розцінювати тільки як чутки та плітки, адже, знову таки, остаточного рішення не має, а якщо воно й є, то його поки у голос не озвучили.

Що ж стосується підвищення виплат по заробітних платах то їх, мабуть, чекати вже не слід. Нагадаю, що у бюджет на 2014 рік, закладалися такі параметри:
- з 1 січня 2014 року – 1 218 грн.;
- з 1 липня 2014 року – 1 250 грн.;
- з 1 жовтня 2014 року – 1 301 грн.
(При цьому, приріст середньорічного розміру мінімальної заробітної плати у 2014 році по відношенню до 2013 року повинен був би скласти 8,2%).

Втім, зрозуміло, що все це тепер може залишитися виключно на папері, адже основну частку бюджету буде «з'їдати» війна. І хоча поки гарматних пострілів ми не чули, і дай Боже, не почуємо, стає зрозумілим, що попереду нас чекають дуже й дуже скрутні часи.


Розкіш? Потреба часу! Дурість...


Чи може Україна собі дозволити таку розкіш, як утримання армії – це й раніше було загадкою, а що буде з державним бюджетом тепер, після того, як її чисельність за 45 діб збільшиться на 40 тисяч осіб, залишається повною загадкою.

Нагадаю, що станом на 31 грудня 2009 року чисельність Української армії складала 191 тисячу осіб, з них 148 тисяч військовослужбовців. І тоді у Міноборони йшла мова про нарощування чисельності ЗСУ до 200 тисяч, з яких 150 тисяч осіб були б військовослужбовцями.

У наступні роки заговорили про зменшення чисельності армії. Тодішній Міністр оборони України Павло Лебедєв заявляв, що до кінця 2017 року чисельність особового складу ЗСУ планували скоротити зі 180 до 122 тис. осіб.

Відповідно ж до проекту Закону, який вносив Віктор Янукович «Про чисельність армії» станом на 31.12. 2014, то ВРУ затвердила чисельність ЗСУ у кількості 157 456 осіб, у тому числі 119 166 військовослужбовців.

Отже, виходить, що за дні мобілізації армія збільшиться одразу на третину. А як довго її будуть утримувати у такому кількісному стані й зовсім незрозуміло. Судячи із дій Росії (військові панують по всьому Криму та у окремих частинах Херсонської області), то ситуація може бути «вирішена» не так швидко й не у той спосіб, як нам би цього хотілося.


Куди йдемо?


Поки так і залишаються незрозумілим наступні кроки і Уряду, і Голови ВРУ (він же т.в.о. Президента України).

Що ж стосується економічної ситуації, то ми маємо з вами знати і розуміти, що вона сьогодні більш ніж складна, і шляхи її вирішення лежать далеко за межами кордонів України, а саме у Європі та у США.

Всі ми чули, що в останні дні Уряди ряду країни світу заявляли про те, що вони готові надати економічну підтримку Україні.

Зрозуміло що:
- ми тепер можемо розраховувати тільки на ці гроші;
- з квітня ціна на газ для нас знову зросте;
- ми залишилися без частки газу, який видобувався на кримському півострові, що, у свою чергу, відіб'ється на загальній економічній ситуації в державі.

Отже, гроші можемо отримати від МВФ... Але на яких умовах?..

Давайте пригадаємо. Ще півроку тому, сьогоднішні мужі при владі, а тоді «лідери опозиції», в один голос запевняли жителів країни, що вони не допустять зростання цін у побуті; зростання ціни на послуги ЖКГ; підняття ціни на газ для населення і т.і. Що ж відбувається сьогодні?

На фоні ситуації, яка розгорталася на кордонах України та на території Криму Уряд, а разом з ними й депутати, тепер вже від провладної більшості у ВРУ, приймають рішення про те, що ми не тільки рухаємося у бік ЄС, але й беззастережно беремо кредити на умовах МВФ, які ще 3 – 4 місяці тому були для нас начебто неприйнятними, т.т. з обов'язковим підвищенням цін на газ, на послуги ЖКГ та т.і.

Крім того, озвучено інформацію, що «ми готові» взяти ще більший кредит у США (правда під мінімальну ставку, всього лише у 3%), але його все одно доведеться повертати.

За рахунок чого повертатимемо? Ситуація в державі кепська, особливо з урахуванням того, що макроекономічні показники бюджету-2014 вже можна «пофарбувати й викинути на смітник». Один тільки курс долара, який періодично сягає 10,00 грн, чого тільки вартий.


Куди витрачатимемо?


На які цілі будуть витрачати позичені гроші? Про це Уряд скромно мовчить. Але й так зрозуміло, що у першу чергу це будуть виплати заробітної плати бюджетникам та соціальні виплати. Але ж це так званий «бюджет проїдання», а не «розвитку». Чи планує Уряд зайнятися: будівництвом, модернізацією, розвитком? Питання без відповідей.

Немає відповіді й на питання: хто саме буде цим займатися? Ситуація загальної нестабільності в державі, зовсім не сприяє розвитку економіки.

Наші керівники ніяк не зрозуміють, що вони прийшли до влади у той час, коли держава потребує рішучих заходів, твердої руки та твердих рішень. Що ж ми маємо? Повний розгул та шарахання зі сторони в сторону.

Влада в окремих регіонах переходить з рук до рук, від однієї банди до іншої, по кілька разів на день. Люди зі зброєю не ховаючись бродять по селах, селищах, містах, а у влади немає чи то сил, чи то бажання на це вплинути.


Міністр внутрішніх справ вже в який раз звертається до бандформувань з проханням «здати незаконну зброю». Що він почув? Погрози, що його самого завтра знайдуть із кулею у скроні.



Про яку стабільну економічну ситуацію можна у такому разі говорити?



Влада так і не зрозуміла, що як тільки вона пішла на поводу у юрби, у натовпу – вона програла. Натовп ніколи і нічого не вирішував... Скільки людей – стільки й думок. Є тільки два легітимних і законних варіанти, які можливі для використання: проведення або референдумів (з подальшою імплементацією), або прямих виборів.

Чому керівництво держави сьогодні не говорить жодного слова про проведення дострокових виборів до ВРУ та органів місцевого самоврядування? Бояться. Їм це не вигідно. Невже розуміють, що на фоні того, що відбувається, дуже малоймовірно, що вони наберуть ту ж кількість голосів (а і відповідно мандатів), які мають сьогодні, не говорячи про збільшення?..

Мабуть вони все ж розуміють, що подавляюча більшість громадян (десятки мільйонів), які прийдуть голосувати, не бігаючи на майдани всіх мастей (десятки тисяч), не подарує владі: страху, нестабільності, безперспективності, стурбованості про майбутнє своє, дітей та онуків.

Я й до сьогодні не можу відповісти самому собі на питання: навіщо проводити дострокові вибори Президента, витрачаючи на це скажені гроші, не провівши зміни головного державного органу – Верховної Ради України? Президент, після повернення до формату Конституції 2004 року, став фігурою «слабкою», суто «представницькою», найбільш владним органом стала саме ВРУ, то чому ж, у першу чергу, не змінити саме її склад?

Коли у керівництві держави говорять, що, ось, спочатку, ми переоберемо Президента, а вже потім подумаємо про ВРУ... то особисто у мене такі слова знаходять тільки одне визначення: «Боїмося втратити владу!».

На фоні того, про що йшлося вище, виникає чергове питання: чи будуть інвестори вкладати гроші, чи буде розвиватися економіка, чи будуть гроші на виплати бодай мізерних зарплат, пенсій та інших соціальних виплат?


Сергій Осолодкін
Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра.

А зачем в Херсоне убирать снег?
Этим вопросом, судя по ситуации на дорогах города, не очень озабочены в мэрии Херсона: придёт весна - снег и так растает, так зачем сейчас его убирать...
Шаг Херсон
© 2015 ИА «Херсонцы». Все права защищены.
Информационное агентство "Херсонцы". Свидетельство о государственной регистрации: КВ № 272-135Р от 15.12.2011
Редакция сайта может не разделять мнение автора и не несет ответственности за авторские материалы.
При копировании материалов со страниц ИА «Херсонцы», для интернет-изданий – обязательна прямая открытая для поисковых систем гиперссылка.
Ссылка должна быть размещена в независимости от полного либо частичного использования материалов.
Гиперссылка (для интернет- изданий) – должна быть размещена в подзаголовке или в первом абзаце материала.
Email: kherson.inform@ukr.net