Що найважливіше у одязі...

Що найважливіше у одязі...

Десятки, сотні, тисячі років на всіх континентах, в усіх країнах люди не перестають сперечатися: що найголовніше у вбранні людини?

А ви колись над цим замислювалися? Коли сперечаються між собою модельєри і дизайнери, то вони оперують «розумними» термінами, висувають різні теорії і намагаються довести один одному (і звичайно ж нам), що саме вбрання їх торгової марки – найкраще у світі, а тому коштує так дорого.

Чи насправді завжди дороге – краще?

Юлія Власенко, провідний дизайнер Міжнародного бренду «Volkov and company» (Київ): «Дуже часто модниці купують вбрання не тому, що воно їм пасує, а тому, що так модно. А, що таке мода? Це певні умовності, які вигадали люди для власної зручності і заробляння грошей. Кожна нова модель це ніщо інше, яке спосіб авторів заробити, а тих, хто носить їх моделі продемонструвати свій статус у суспільстві. Насправді ж мода це те що зручно, що пасує, що можна купити на один сезон і не розорити родну».

А що найголовніше у вбранні, не тільки модельному, супербрендовому, а й повсякденному?

Віктор Протасов, manager-designer з корпорації «Creative design» («Креативний дизайн») (Мінськ): «Ви не повірите, але є одна головна деталь, яка в решіт-решт ставить крапку у будь-якому вбранні це... панчохи і шкарпетки».

Здавалося б банальне питання, а відповідь несподівана. А давайте й насправді замислимося: що ж таке шкарпетки?

Вилкас Казлаускас, експерт з питань легкої промисловості, дизайнер, модельєр (Рига): «Як панчохи (жіночі) так і шкарпетки (чоловічі) це не тільки повсякденний, зручний і незамінний атрибут будь-якого ділового чи господарського костюму, домашнього вбрання, це й елемент протокольного вбрання перших особи країн світу».

Чи можна собі уявити чоловіка без шкарпеток?

Ольга Проколова, дизайнер: «Ні, такого не може бути, якщо це на легкі відкриті сандалі. Навіть сьогодні, коли у моді маленькі, мініатюрі й майже непомітні над бортом туфлі шкарпетки, але все одно вони там є!

А якщо врахувати примхи моди, то побачимо, що сьогодні жінки, особливо модні молоді дівчата залюбки носять зовсім не панчохи, а чоловічі шкарпетки. Втім, розрізнити де чиє (чоловіче – жіноче) зараз практично неможливо».

Мода кожного сезону диктує свої умови і кожен раз дизайнери шукають якісь нові рішення, підходять з новими вимірами. Чим більше вигадують дизайнери – тим більше гнучкими доводиться бути виробникам. Чим більше різнобарвних моделей, тим більше вірогідності, що виробник буде у тренді, а його продукція буде успішно продаватися.

Чи знаєте ви, що у моді «Весна – осінь-2019» абсолютне міні? На показах у Парижі показали: міні настільки – наскільки це взагалі можливо, а поруч макси кардиган, або піджак з плеча бойфренда і обов'язковий атрибут – гольфи, або високі шкарпетки (як їх ще називають дизайнери). Така собі Пепідовгапанчоха.

А діти, наші маленькі кралечки, наші янголята, Попелюшки і Принци, що носять вони?

Вікторія Абрамова, експерт з питань дизайну дитячого вбрання дизайнерської фірми «Ви красиві»: «Зазирніть у їх гардероб і що ви там знайдете крім суконь і піджаків, сорочок і краваток, юбок і джинсів? Обов'язково – шкарпетки в панчохи. Різні: від веселих зайчиків і кошенят, до протокольно чорних до ділового костюму і білих гольф (на перший дзвоник чи на випускний вечір).

Все це модно, стильно, ефектно, взимку тепло, улітку прохолодно, але завжди зі смаком і на всі смаки. Хто може задовольнити попит – той на коні».

Як на вашу думку, хто задовольняє 25% потреби на ринку панчішно-шкарпеткових виробів у Європі? Не вгадали. Не китайці... Це – українці.

Мало у таке віриться? Я те ж був здивований. Виявляється, що товар який купує Європа виробляють просто у кількох кілометрах від центру Полтави.

Від дорожнього знаку «Полтава» до села «Мачухи» їхати хвилин... п'ять. Практично один населений пункт перетікає в інший, якби не дорожні знаки і не помітив би...

У Мачухи я і мої колеги-журналісти з понад десятка областей України потрапили в рамках Всеукраїнського журналістського туру...

Всього два роки тому в селі була утворена ОТГ, якій дуже пощастило з тим, що на її території опинилися кілька підприємств, які стали бюджетоутворюючими. Тут і кілька великих фермерських господарств, і газовидобувна компанія, яка сплачує ренту за землю, і компанія Premier Socks («Прем'єр Сокс»), яка виробляє шкарпетки і панчохи...

Здавалося б, що таке фабрика панчіх у порівнянні з заводом? Не поспішайте так говорити: у вмілих руках це може стати підприємством зі світовим ім'ям.

«PS» – це торгова марка яка працює вже не тільки на внутрішній ринок, а й має суттєві ринки у Європі, де продає продукцію як під власним торговим брендом, так і під торговими марками своїх партнерів (але навіть у такому випадку маркування товаровиробника зберігається – Україна).

Споживачі поправу високо оцінюють зручність, якість та практичність моделей «PS». Про це говорять численні відгуки які надходять як з України так і від Європейських партнерів, для яких головні умови співпраці: якість і ціна, а потім вже емоції. Нажаль в Україні поки що не навчилися саме так оцінювати товар. У нас головне – «відкат» (скільки я на цьому зароблю).

Не дивлячись на те, що виробник молодий на Європейському ринку тільки з 2013 року, але сміливо завойовує Європейські ринки – пропонуючи дивовижні шкарпетки бездоганної якості.

Чи можливо було б таке без багатоформатної і широкої інтеграції, яка відбувається сьогодні в Україні?

Людмила Аксенова, експерт-аналітик Міжнародного ГО «Вільний спектр торгівлі»: «Ми вже давно спостерігаємо і продовжуємо отримувати підтвердження на практиці результати співпраці України і ЄС у різних напрямках, у тому числі й у легкій промисловості. Завдяки тому, що Україна продовжує активно рухатися не просто у бік Європи, а переймає її стандарти, підходи до співпраці, це дає можливість нашім підприємствам виходити на ринки Європи. Як таке стало можливим?

Це результат того, що наші підприємці не просто спілкуються зі своїми колегами у Європі коли бувають там на стажуваннях і навчаннях чи приймають їх в Україні. Вони все більше розуміють, що якщо хочуть насправді успішно конкурувати з європейцями, якщо хочуть заробляти, то повинні в першу чергу ставити перед собою питання: якість, ціна, спектр – з одного боку. А з іншого – працюючи для європейського споживача вони автоматично піднімають якість продукції і на внутрішньому ринку. Адже працювати на двох стандартах: для себе – і так зійде, а для Європи – якісно: собі дорожче».

Прикладом такої роботи є Premier Socks. Вже кілька років її панчішні вироби можна знайти у кількох провідних торгівельних мережах Україні: «ЕВА», «Метро», «Ашан», «Караван», «Фуршет», «Брусничка», «АТБ». Фірма самостійно продовжує активно розвивати власні продажі у понад 10 областях України.

Олег Хардін, засновник компанії Premier Socks, виробництво панчішно-шкарпеткових виробів: «У нас сформовані команди торгових представників і доставка продукції відбувається безпосередньо до торговельної точки. Наші покупці від бабусі на лотку, наприклад, у Ківшарівці до провідних національних мереж». Розвиток мережевого роздробу, звичайно ж, поступово залишає за бортом неорганізований ритейл.

Що стосується ціни, то продукція цієї марки знаходиться у більш високому сегменті «преміум», що не завжди по карману пересічному покупцю, але, якщо він наважиться заплатити «зайві» 3 – 4 гривні, то буде приємно здивований – якість і довговічність варті цього. Це саме те, про що говорили наші експерти вище – якість варта того, аби за неї платили більше.

Вікторія Маркова, експерт-маркетолог, дизайнерська фірма «Ви красиві»: «Нажаль в Україні далеко не всі можуть собі дозволити купувати якісну продукцію. Але краще витратити трохи більше і отримати якість, ніж через деякий час купувати нове. Якщо співставити чинники «якість – ціна» і «дешево – дорого», то? Якщо якість вища, то варто заплатити більше, адже час споживання продукції значно перевищить менш якісні вироби.

Це один з головних принципів на що вже давно звернули увагу у Європі. Це те, що закладено у їх стандарти, це те, що сьогодні наші виробники запроваджують на Українському ринку. Виробляти «хаптуру» для України (тим, хто працює з Європейськими брендами) не престижно, не вигідно – марка втрачає обличчя».

Саме на якість звернули увагу в першу чергу партнери Premier Socks коли починали співпрацю.

Зараз товар PS залюбки купують у Білорусі, Чехії, Молдові, Польщі та Росії, а нитки та пряжу для якісних виробів імпортують з: Китаю, Індії, Туреччини. А починалося все з того, що Олег Хардін ризикнув і взяв кредит на створення виробництва шкарпеток. Чому саме цей напрямок?

Справа у тім, що перші кроки у панчішно-шкарпетковому «бізнесі» він зробив відразу після школи. У той час в Україні була чергова «криза» і його батькові на роботі видали зарплату шкарпетками. Батько запропонував синові продати їх і заробити на навчання. Так Олег почав знайомитися тим, що сьогодні є справою життя.

Спілкуючись з журналістами він розповів, що сьогодні знає про шкарпетки все, а тоді розумів тільки одне – це те, що може дати можливість оплатити навчання. Ходячи з валізою шкарпеток по підприємцям на ринку і місцевим магазинам зрозумів, що товар хоч і необхідний, але доходом від такої діяльності на життя не назбираєш – треба вчитися. Дякувати батькові – допоміг з оплатою освіти.

Йшли роки, набувався досвід і нарешті сформувалося розуміння: краще працювати на себе.

Десять років тому Хардін взяв кредит – купив обладнання (не нове, не з нуля всього на $10 тис) і це стало стартом компанії Premier Socks. За ці роки загальна сума інвестицій склала близько $1,5 млн, а кількість співробітників з 30 зросла до 200 осіб. Власна дистрибуція і виробництво доповнюють один одного.

«Ми почали з продажів, а у 2009 відкрили виробництво. Розвиваючи дистрибуцію, ми розвиваємо нові території, зростає потреба в кількості продукції, асортименті. Для реалізації цих завдань цілеспрямовано розвиваємо виробництво», - розповідає Хардін.

Сьогодні його компанія щорічно випускає 15 млн пар шкарпеток і панчох, співпрацюючи з мережею АШАН, яка входить у світову ТОП-10.

«Після того, як ми добре зарекомендували себе в Україні, ми отримали пропозицію поспілкуватися щодо співпраці у Європі. На замовлення розробили моделі, відправили зразки. Перший етап переговорів тривав біля 3 років. За цей час тут побували десятки представників різних компаній, по різним напрямкам. Почали з кількох моделей. Якщо в Україні споживачі віддають перевагу чомусь більш яскравому і забарвленому, то у Європі навпаки – вітають однотонні шкарпетки.

Сьогодні, після років співпраці, ми постачаємо товар в усі країни де є магазини нашого торгового партнера», - розповідає Олег Хардін.

Щодо якості продукції, то тут питання просто зайві. Перед відправкою кожної партії на підприємство приїздить аудиторська компанія, яка вибірково проводить контроль. Уявіть собі величезну гору коробок з 2 – 3 поверховий будинок, у якій спакована продукція, яка готова до завантаження у фури...

Перевіряючи вибірково, на власний розсуд, з будь-якої палети просять дістати ящик, відкрити його і перевіряють ту чи іншу пару. Контролюють все, навіть довжину «хвостика» нитки у міліметрах (повинен відповідати стандарту).
Окремі наші «підприємці» хто звик «халтурити» жаліються – з ними неможливо працювати – самі не знають чого хочуть...

Олег Хардін з такою думкою не погоджується. Він на власному досвіді переконався: працювати можна, якщо ти будеш працювати, а не байдики бити.

«Так, було важко, - згадує Олег. – Почати працювати з Європейцями дуже не просто, ми пройшли досить довгий шлях: міжнародний аудит підприємства стосовно відповідності умов праці; стандартів; якості тощо.

Перевіряли все: контракти і якість постачальників сировини; де закуповуємо сировину; чи мають вони відповідні до Європейських сертифікати; яке у них обладнання; як вони контролюють якість сировини з якої виробляють пряжу; як ми контролюємо якісний процес виробництв; як ми контролюємо якість кінцевого продукту. Чи відповідає якість обладнання, яке задіяне у процесі виробництва стандартам, які мають європейці...

Все дуже складно, але якщо мати за мету розвиток компанії, то варто над цим працювати, адже це стабільні оплати, це прогнозоване партнерство і це перспектива».

Сьогодні ринок як в Україні так і у Європі дуже конкурентний: на ньому працюють як дрібні цехи так і великі компанії-виробники.

Олександра Айвазова, аналітик промислової групи з виробництва товарів легкої промисловості: «Загальний обсяг українського ринку панчішно-шкарпеткових виробів становить приблизно 300 млн пар на рік. Внутрішнє виробництво покриває 45% потреб ринку, решта припадає на імпорт. Premier Socks виробляє близько 15 млн пар на рік».

Хардін каже, що його компанія конкурентна завдяки новому обладнанню (70% придбано у 2015 – 2017 роках), сировині світових виробників, новим технологіям та контролю якості на рівні світових брендів, але, найголовніше – це люди: «У нашій області ніколи раніше не було виробництва подібної продукції. І я щиро радий тому, що кожен з нас готовий вчитися і постійно вдосконалюватися. Проблема кадрів існує, але ми з нею справляємося».

Сьогодні підприємство це й гідне фінансове джерело забезпечення життєдіяльності ОТГ. Не випадково Голова Мачухівської ОТГ Валерій Білокінь розповідаючи про досягнення громади сміливо говорив про створення Плану стратегічного розвитку на найближчі 10 років у якій відповідне місце займає й фабрика «Прем'єр Сокс», яка за словами Голови ОТГ щомісяця платить у бюджет близько 1 млн грн тільки податку ПДФО.

То, що таке шкарпетки?

Це не тільки теплі ноги і здорова людина, це ще й бюджет, податки, виробництво і співпраця з Європою. А ви кажете – шкарпетки...

Сергій ОСОЛОДКІН

Херсонцы в твиттере