Херсонці сплачуватимуть нові податки

З нового року нас збираються обкласти новим податком. Українці масово замовляють товар з-за кордону, але вже в 2019 році отримувати міжнародні посилки стане проблематично і дуже не дешево.

В силу вступлять норми українського законодавства, за якими кожна четверта посилка повинна обкладатися ПДВ, митом і акцизом. Поштові оператори в шоці від нововведень. Адже відсутність механізму підрахунку посилок може зупинити весь імпорт товарів фізособами.

Нещодавно генеральний директор «Укрпошти» Ігор Смілянський підірвав інформаційне поле України нагадуванням про можливе з 1 січня 2019 року повне припинення імпорту товарів українцями з-за кордону.

А все тому, що без сплати податку, одна людина зможе отримати всього три міжнародні посилки на місяць. При цьому сумарна вартість товарів в кожній з них не повинна буде перевищувати 150 євро. А, починаючи з четвертої, такі відправлення будуть обкладатися ПДВ, митом і акцизом.

«Митники просто не зможуть визначити, яка посилка четверта, і можуть перестати випускати відправлення за межі митного контролю, щоб не порушувати законодавство», - каже Ігор Смілянський.

Побоювання національної компанії з приводу майбутнього хаосу на пунктах митного контролю та складах поштових компаній розділяє і один з приватних операторів. Якій працює із кореспонденцією та посилками, які надходять із-за кордону.

«Компанія не може спрогнозувати повною мірою вплив нового законодавства на діяльність митних органів, проте існують реальні побоювання щодо високу ймовірність зупинки ринку міжнародної доставки відправлень, як мінімум, на якийсь час.

Ми поки не отримали прописаного алгоритму втілення нової норми, не розуміємо, хто і яким чином буде визначати четверту посилку, за якими даними ідентифікувати одержувача тощо», - відзначили у прес-службі оператора.

Більш того, поштові оператори, яким, ймовірно, доведеться компенсувати понесені фінансові витрати від введення нових обмежень, одноголосно заявляють про подальше збільшення тарифів для населення на міжнародну доставку.

«Даний законопроект призведе до істотного подорожчання послуг операторів доставки міжнародних відправлень і пов'язаного з цим зменшення кількості відправлень, що пересилаються в Україну з-за кордону», - вважають у приватному підприємстві.

«Реалізація закону призведе до збільшення тарифів, якими оператори будуть компенсувати понесені фінансові витрати, і, відповідно, клієнт заплатить більше за отримання відправлень з-за кордону. Наслідком цього може стати фактичне знищення обсягів міжнародну доставки», - попереджають у приватників.

Згідно з попередніми розрахунками, тільки на IТ-складову для визначення тієї самої четвертої посилки, яку замовив протягом місяця українець, необхідно близько 150 млн. грн.

«Поштово-логістичні компанії матимуть значні витрати на збір, аналіз і перевірку даних для імпорту, для оформлення митних декларацій, впровадження системи реєстраційних номерів для нерегулярних імпортерів», - кажуть в «Укрпошті».

Багато експертів вказують, що впровадження контролю за посилками обійдеться державі дорожче, ніж стягнення податків за кожну четверту посилку. «Це дурна по відношенню до держави ініціатива. Вона призведе до банального вимивання бюджетних грошей. Адже її реалізація обійдеться державі набагато дорожче, ніж казна зможе отримати грошей. Це показують конкретні приклади інших країн», - розповідає експерт ринку Валентин Калашник.

Оператори і експерти переконані: не уникнути і плутанини з точним часом приходу посилки. В Україні немає єдиного оператора, через якого посилки потрапляють на територію країни, їх близько двох десятків. Це додатково ускладнює роботу митниці, якій необхідно буде розібратися, через якого з перевізників прийшла четверта і наступні посилки.

«Десятки тисяч відправників по всьому світу від AliExpress і Amazon до дрібних продавців сувенірів повинні будуть вказувати єдиний ідентифікатор українського покупця. Очевидно, ніхто цього робити не буде. Без цього «виловити» всі посилки українського покупця не представляється можливим», - зазначив Валентин Калашник.

«Буде багато конфліктів. Споживач розрахував, що його посилка зайшла на територію України в минулому місяці, в базі для податкової вона, з технічних причин, буде врахована першим числом наступного місяця. Буде нараховано податок. Хто повинен його сплатити? Йдеться про дуже точної синхронізації за часом декількох десятків поштових операторів. Технічно і організаційно це неможливо», - говорить експерт.

«Влітку була проведена серія робочих зустрічей учасників ринку з Міністерством фінансів і ГФС. Зараз йде пошук рішення, яке влаштувало б усіх - і державні органи, і операторів доставки і споживачів», - розповів один з операторів ринку.

І, все ж, експерти упевнені, що закон так і не запрацює, оскільки ані уряд, ані митниця, ані оператори за рік так і не вжили жодних кроків, а на носі – період, коли електорат прийнято задобрювати, а не злити.

Сергій ОСОЛОДКІН

Херсонцы в твиттере