Херсон – травмонебезпечний

Херсон – травмонебезпечний

Не дивлячись на всі запевнення міської влади, що вона справилася з проблемами щодо прибирання міста після снігопадів, мешканці міста продовжують отримувати травми.

Так тільки за минулу добу (9 січня) до міського травматологічного пункту, що працює на базі клінічної лікарні ім. Тропіних, за допомогою до лікарів-травматологів звернулося 22 особи.

8-го таких звернень було – 21. З початку негоди (з 6 січня) у Херсоні травми отримали понад 70 містян.

Не краща ситуація й на автошляхах міста.

Чиновники кожного дня переконують: шляхи міста розчищені й готові до нормальної експлуатації. Чи так це? Херсонці переконатися сьогодні, коли вранці добиралися на роботу.

Так, кілька «центральних» трас, по яким прокладеного основні пасажирські маршрути міського транспорту, начебто розчищені. А якщо подивитися на більшу частину другорядних та периферійних шляхів? А їх 90%. Саме по ним, крім пасажирського транспорту, рухаються автомобілі. Вони залишають бажати кращого. Про тротуари й внутрішньодворові проїздні та пішохідні шляхи годі навіть згадувати.

Про «якість» прибраних шляхів говорить й кількість дорожньо-транспортних пригод, які сталися за кілька останніх днів у місті. Тим більш дивною звучить заява, яку зробила одна з чиновниць міськвиконкому.

Несподіваним чином рекламувати себе на темі: як гарно прибирають у місті, кинулася керівник апарату Херсонської міськради, «активіста» Катерина Гандзюк.

Здавалося б, до чого тут керівник апарату? Вона взагалі немає ніякого відношення до роботи комунальних служб! І все ж, одіозна пані Гандзюк вирішила зайнятися саморекламою й завила, що за останні дні, поки у місті вирувала негода, в обласному центрі сталося всього лише 27 дорожньо-транспортних пригод: 6 січня – 13; 7-го – 3; 8-го – 3; і 9-го – 8.

«Це абсолютно звичайна кількість. Така ж, як і у дні без ожеледі і снігу. За даними патрульної поліції в усіх ДТП винні учасники дорожнього руху», - сміливо заявила Катерина Гандзюк.

Мабуть пані не уважно знайомиться з повідомлення поліції про ДТП у місті. Тринадцять аварій, це зовсім не характерно для нашого мста. Звісно, що поліція повідомляє, що винні учасники руху. Але, у чому була причина? Про це з вуст поліції – жодного слова. Це й не дивно, адже причину ДТП встановлює тільки суд. Чиновниця вирішила, що вона вправі робити висновки замість експертів і суду? Для того, аби створити «світлий» образ міського голови, який «піклується» про місто, вона взялася «підтасовувати» факти? Всі аварії стають за вини учасників дорожнього руху та у чому їх причина? Водії з досвідом переконують: більша частина ДПТ, у таку негоду, стається через те, що шляхи слизькі й неприбрані (звичайно ж, є й неуважність, або неготовність водія діяти у складних погодних умовах). Сміливу заву пані Гандзюк – яка взялася бути експертом дорожнього руху, залишимо на сумлінні екстравагантної «активістки».

Судячи ж із заяв автомобілістів у соціальних мережах (у яких пані Гандзюк любить полаятися матом із місцевими жителями), вони не у захваті від того, як розчищені шляхи. Скажімо так: добрих слів на адресу міської влади там звучить мало.

Соціальні мережі переповнені й повідомленнями про те, як складно пасажирам користуватися громадським транспортом. Більшість зупинок, на думку тих, хто пише про це, не тільки не розчищені, а й навпаки «завалені кучугурами снігу», які грейдери та важка прибиральна техніка зсунула з середини проїжджої части. Ті кучугури не просто залишилися лежати на узбіччі, а в окремих місцях просто завалили зупинки громадського транспорту. А тому заходити та виходити з транспорту пасажирам доводиться стрибаючи через, або просто у величезні снігові завали.

Всі ці дні підвідомче меру КП «Дорожник» безперестанно доповідало, що воно активно працює, і що на вулиці міста вивели всю наявну техніку! За повідомлення директора КП це аж «7 одиниць техніки та 8 осіб». Хоча, та ж Катерина Гандзюк, спростовувала інформацію і заявляла, що працює 0 одиниць техніки (авторська описка по Фрейду? Слід читати – 10 одиниць техніки).

Де ті 10 одиниць? Вони загубилися на 553 вулицях міста, яке займає на 71 км2, і у якому проживає 300 тисяч населення. Чи не занадто багато у нас техніки? Може треба бодай половину «списати»?

Крім всього іншого, чиновники відзвітувати, що за ці дні висипали на вулиці 168 тонн піскосольової суміші. Невже?

По-перше, фахівці переконують, що тією суміщу, яку «готують» в місті, є сенс користуватися тільки при низьких мінусових температурах (від 0 до 4 – 5 морозу). Під час сильних морозів, а тим більше при рясних снігопадах, тим більше заметах, використовувати суміш це все одно, що мертвому ставити гірчичники.

По-друге, виникає питання: як встигли «розсипати» і головне де таку кількість суміші? Адже для того, аби тільки перевезти її треба мати достатню кількість спеціалізованого транспорту, якого у Херсоні просто не існує. Якщо перемотижити об'єм кузова спеціального транспортного засобу на кількість годин роботи і на ту кількість вулиць, які було «оброблено», то цифри не збігаються! Або суміш повинна бути товщиною у кілька сантиметрів на один погонний метр «оброблених» шляхів.

Чи левову частину «розкидали» ті кілька працівників з лопатами, які кидали по півтора-два кілограми на одну зупинку з борту самозвалу або причепу трактора?

Одним словом й цього року «зима прийшла несподівано», але цілком «економічно вигідно для певного кола чиновників»? І це тільки початок. У найближчі дні синоптики обіцяють відлигу, а наприкінці січня – початку лютого чергові заметілі.

Тільки, будь ласка, не говоріть про це меру Херсона Володимиру Миколаєнко і його вірній подрузі Катерині Гандзюк, нехай це для них стане приємним сюрпризом, їм знову буде на що списувати сотні тисяч тон «суміші» та тисячі літрів пального.

Сергій ОСОЛОДКІН

Херсонцы в твиттере