Херсон – травмонебезпечний
Так тільки за минулу добу (9 січня) до міського травматологічного пункту, що працює на базі клінічної лікарні ім. Тропіних, за допомогою до лікарів-травматологів звернулося 22 особи.
8-го таких звернень було – 21. З початку негоди (з 6 січня) у Херсоні травми отримали понад 70 містян.
Не краща ситуація й на автошляхах міста.
Чиновники кожного дня переконують: шляхи міста розчищені й готові до нормальної експлуатації. Чи так це? Херсонці переконатися сьогодні, коли вранці добиралися на роботу.
Так, кілька «центральних» трас, по яким прокладеного основні пасажирські маршрути міського транспорту, начебто розчищені. А якщо подивитися на більшу частину другорядних та периферійних шляхів? А їх 90%. Саме по ним, крім пасажирського транспорту, рухаються автомобілі. Вони залишають бажати кращого. Про тротуари й внутрішньодворові проїздні та пішохідні шляхи годі навіть згадувати.
Про «якість» прибраних шляхів говорить й кількість дорожньо-транспортних пригод, які сталися за кілька останніх днів у місті. Тим більш дивною звучить заява, яку зробила одна з чиновниць міськвиконкому.
Несподіваним чином рекламувати себе на темі: як гарно прибирають у місті, кинулася керівник апарату Херсонської міськради, «активіста» Катерина Гандзюк.
Здавалося б, до чого тут керівник апарату? Вона взагалі немає ніякого відношення до роботи комунальних служб! І все ж, одіозна пані Гандзюк вирішила зайнятися саморекламою й завила, що за останні дні, поки у місті вирувала негода, в обласному центрі сталося всього лише 27 дорожньо-транспортних пригод: 6 січня – 13; 7-го – 3; 8-го – 3; і 9-го – 8.
«Це абсолютно звичайна кількість. Така ж, як і у дні без ожеледі і снігу. За даними патрульної поліції в усіх ДТП винні учасники дорожнього руху», - сміливо заявила Катерина Гандзюк.
Мабуть пані не уважно знайомиться з повідомлення поліції про ДТП у місті. Тринадцять аварій, це зовсім не характерно для нашого мста. Звісно, що поліція повідомляє, що винні учасники руху. Але, у чому була причина? Про це з вуст поліції – жодного слова. Це й не дивно, адже причину ДТП встановлює тільки суд. Чиновниця вирішила, що вона вправі робити висновки замість експертів і суду? Для того, аби створити «світлий» образ міського голови, який «піклується» про місто, вона взялася «підтасовувати» факти? Всі аварії стають за вини учасників дорожнього руху та у чому їх причина? Водії з досвідом переконують: більша частина ДПТ, у таку негоду, стається через те, що шляхи слизькі й неприбрані (звичайно ж, є й неуважність, або неготовність водія діяти у складних погодних умовах). Сміливу заву пані Гандзюк – яка взялася бути експертом дорожнього руху, залишимо на сумлінні екстравагантної «активістки».
Судячи ж із заяв автомобілістів у соціальних мережах (у яких пані Гандзюк любить полаятися матом із місцевими жителями), вони не у захваті від того, як розчищені шляхи. Скажімо так: добрих слів на адресу міської влади там звучить мало.
Соціальні мережі переповнені й повідомленнями про те, як складно пасажирам користуватися громадським транспортом. Більшість зупинок, на думку тих, хто пише про це, не тільки не розчищені, а й навпаки «завалені кучугурами снігу», які грейдери та важка прибиральна техніка зсунула з середини проїжджої части. Ті кучугури не просто залишилися лежати на узбіччі, а в окремих місцях просто завалили зупинки громадського транспорту. А тому заходити та виходити з транспорту пасажирам доводиться стрибаючи через, або просто у величезні снігові завали.
Всі ці дні підвідомче меру КП «Дорожник» безперестанно доповідало, що воно активно працює, і що на вулиці міста вивели всю наявну техніку! За повідомлення директора КП це аж «7 одиниць техніки та 8 осіб». Хоча, та ж Катерина Гандзюк, спростовувала інформацію і заявляла, що працює 0 одиниць техніки (авторська описка по Фрейду? Слід читати – 10 одиниць техніки).
Де ті 10 одиниць? Вони загубилися на 553 вулицях міста, яке займає на 71 км2, і у якому проживає 300 тисяч населення. Чи не занадто багато у нас техніки? Може треба бодай половину «списати»?
Крім всього іншого, чиновники відзвітувати, що за ці дні висипали на вулиці 168 тонн піскосольової суміші. Невже?
По-перше, фахівці переконують, що тією суміщу, яку «готують» в місті, є сенс користуватися тільки при низьких мінусових температурах (від 0 до 4 – 5 морозу). Під час сильних морозів, а тим більше при рясних снігопадах, тим більше заметах, використовувати суміш це все одно, що мертвому ставити гірчичники.
По-друге, виникає питання: як встигли «розсипати» і головне де таку кількість суміші? Адже для того, аби тільки перевезти її треба мати достатню кількість спеціалізованого транспорту, якого у Херсоні просто не існує. Якщо перемотижити об'єм кузова спеціального транспортного засобу на кількість годин роботи і на ту кількість вулиць, які було «оброблено», то цифри не збігаються! Або суміш повинна бути товщиною у кілька сантиметрів на один погонний метр «оброблених» шляхів.
Чи левову частину «розкидали» ті кілька працівників з лопатами, які кидали по півтора-два кілограми на одну зупинку з борту самозвалу або причепу трактора?
Одним словом й цього року «зима прийшла несподівано», але цілком «економічно вигідно для певного кола чиновників»? І це тільки початок. У найближчі дні синоптики обіцяють відлигу, а наприкінці січня – початку лютого чергові заметілі.
Тільки, будь ласка, не говоріть про це меру Херсона Володимиру Миколаєнко і його вірній подрузі Катерині Гандзюк, нехай це для них стане приємним сюрпризом, їм знову буде на що списувати сотні тисяч тон «суміші» та тисячі літрів пального.
Сергій ОСОЛОДКІН