«Наполеонівські» плани мерії Херсона

«Наполеонівські» плани мерії Херсона

Планами формування міського бюджету на 2015 рік, сьогодні, 20 січня, поділились із журналістами міські чиновники. 

Тож, які сюрпризи готує мерія для херсонців: приємні чи не дуже? Яких змін варто очікувати містянам вже сьогодні? Як вплине новий бюджет міста на жителів Херсона? На ці питання і не тільки, відповідали сьогодні: перший заступник міського голови Ігор Пастух, заступники міського голови Віктор Іванушкін та Інна Трибух, а також директор департаменту бюджетів і фінансів Херсонської міської ради Роман Підперигора.

Нагадаємо, що в кінці 2014 року Верховною Радою України був прийнятий Державний бюджет на 2015 рік, тому наразі виконавчі органи міської ради працюють над формуванням бюджету Херсона.

Зміни у міському бюджеті на 2015 рік

За словами першого заступника міського голови, з 2015 року вводиться акцизний податок в розмірі 5 % від вартості алкогольних напоїв. Ігор Пастух вважає, що це буде одним із головних елементів формування міського бюджету. Окрім цього, вводиться оплата за нерухоме майно відмінне від земельних ділянок. Мається на увазі те, що тепер громадяни повинні будуть сплачувати до міської казни певну суму коштів за свої «надлишкові» квадратні метри.

«Надлишкові» квадратні метри будуть в тому випадку, якщо міська рада прийме рішення спираючись на те, що вже було, тобто рішення міської ради 2014 року де вже визначено, що «надлишкові» метри це ті, які перевищують 120 метрів квадратних для квартир і 250 метрів квадратних для житлових будинків.

Окрім цього, херсонці тепер будуть платити і за адміністративні послуги. З 1 січня більшість адміністративних послуг, а це реєстрація місця проживання, видача паспортних документів, державна реєстрація юридичних та фізичних осіб будуть здійснюватися через ЦНАП.

«Зацікавлена особа звертається до нас, ми ці документи отримуємо і передаємо виконавцям: у паспортний стіл, міграційну, реєстраційну службу та інші служби. Ми прорахували приблизно наші прогнозні показники, і виявили, що зможемо більше отримувати коштів на 24 % ніж в 2014 році. Це буде біля 176 мільйонів гривень», - зазначив Ігор Пастух.

Що стосується податкової частини, то тут, за словами першого заступника міського голови, міська рада воліє майже в 2 рази збільшити задатки бюджету на відновлення дорожньо-транспортного покриття, тобто на ремонт доріг. Сума на ремонт пропонується у розмірі 56 мільйонів 270 тисяч гривень.

Бо, як зауважив Ігор Пастух, після зими, проблеми на дорогах стають більш наявними. Це видно вже сьогодні, адже разом зі снігом розтає і асфальт. Але найголовніше, щоб кошти, які планує виділити міська влада не розтанули в компанії зі снігом та асфальтом і дійсно були направлені в необхідне русло.

Мають на меті херсонські чиновники  збільшити кошти і на освітлення вулиць, що для Херсона дійсно було б доречним, бо в темний час доби у місті сам чорт ногу зламає. У мерії планують збільшити кількість працюючих ліхтарів по місту, а також збільшити їхній час горіння. На цю справу міська влада хоче виділити 19 мільйонів 319 тисяч гривень.

Аж в три рази влада Херсона хоче збільшити виконання робіт по ремонту житлового фонду: ліфти та покрівлі. Видатки на таку потрібну справу для міста на 2015 рік передбачаються на рівні 34 мільйонів 959 тисяч гривень.

Згадали у мерії і про благоустрій міста, бо обласний центр вже давно не задовольняє херсонців своїм зовнішнім виглядом. Загальний обсяг фінансування у 2015 році на наведення ладу в місті мерія планує довести до 35 мільйонів 601 тисячі гривень.

Міська влада стане більш відкритою?

Заступник міського голови Херсона Віктор Іванушкін повідомив, що наразі в міській раді розробляють впровадження електронного документообігу, адже тестування того продукту, який був безкоштовно представлений міській раді окремим розробником – закінчено. Але даний програмний продукт виявився не зовсім зручним для використання, та й сума для його придбання складає біля 100 тисяч гривень.

Тому, за словами Віктора Іванушкіна, міська влада запровадить документообіг, зробивши його власними зусиллями без використання бюджетних коштів. Що з цього документообігу матиме громада?

«Це можливість на сайті міської ради бачити електронний вигляд документа, електронну таблицю, точніше електронну контрольну картку. Що це за картка? Це індекс документа, який прийшов до міської ради, його реєстраційний номер, дата входження, стислий зміст документа», - розповів заступник міського голови.

Негоди боятись не будемо?

Заступник міського голови з питань ЖКГ Інна Трибух повідомила, що під час останнього снігопаду, в мерії всі працювали в підвищеному режимі. Але питання, щодо залучення техніки в місті та розчищання доріг нікуди не поділось. Тому в цьому році, за словами Інни Петрівни, планується придбати 2 одиниці техніки на КП «Дорожник», які будуть розчищати вулиці міста.

Щодо забезпечення транспортними засобами міста в цілому, то зі слів Інни Трибух випливає, що у Херсоні щоденно на лінії виходить 500 одиниць автобусів та 40 одиниць тролейбусів.

З приводу нічних маршруток, присутні на сьогоднішньому засіданні розібратись так і не змогли. Бо міські чиновники кажуть, що графік нічного транспорту існує, а ось у журналістів з цього приводу інші думки. Адже після 21.00 в Херсоні важко кудись дібратись громадським транспортом, а подекуди вже й після 20.00. Тож нічний транспорт для міської влади і по сьогоднішній день підпадає під невирішене питання.

Що ж стосується усіх вищеперерахованих «наполеонівських» планів чиновників, то будемо чекати результатів. І бажано - позитивних! 

Тетяна БОЙКО