Транспортні зміни... чи на краще?

Міська влада обіцяє найближчим часом замінити маленькі старі мікроавтобуси, призначені для перевезення пасажирів за міськими маршрутами, сучаснішими транспортними засобами з більшою кількістю пасажирських місць.

Саме про це минулого тижня, під час засідання постійної депутатської комісії Херсонської міської ради з питань промисловості, підприємства, торгівлі, транспорту та сфери послуг, повідомив начальник Управління транспорту і доріг Юрій Христич. За його словами, зараз у місті Херсоні працюють 7 фірм-перевізників та 570 одиниць техніки, що розподілена за 36-ма діючими маршрутами. 40% цієї техніки, за словами пана Христича - транспортні засоби з малою місткістю.

Натомість міська влада має наміри зменшити кількість автобусів на дорогах міста, збільшивши при цьому обсяги перевезення пасажирів. Чиновник повідомив, що у наступному конкурсі, який буде проведено серед претендентів на перевезення пасажирів в обласному центрі, будуть брати участь лише фірми, які мають у наявності автобуси середньої та великої місткості.

Звичайно, забезпечення міста новим транспортом - крок до підвищення якості обслуговування його мешканців - добрий... Утім, навіть у найблагородніших проявах нашої влади ми звикли чекати якогось підступу. На думку автора є він і тут, захований під «вивіскою» добрих намірів... Якщо копнути трішки глибше самого факту заміни транспорту, то можна побачити низку наступних змін щодо городян, причому змін не в кращий бік.

По-перше, зменшення кількості автобусів, задіяних на перевезенні, стане причиною звільнення водіїв, транспортні засоби яких залишилися без маршруту. А втрата людьми роботи - явище, яке ну ніяк не свідчить про піклування влади про народ.

По-друге, ще один зворотний бік - проблема втрати часу. Мабуть, кожен херсонець знає, що таке година час-пік, і як важко у цей час нормально добратися до потрібного місця. Автобус потрібного маршруту (у годину пік!) доводиться чекати від п'яти до семи хвилин, і не важко уявити, на скільки ці хвилини розтягнуться(І), якщо замість звичної кількості автобусів, їх стане менше. При цьому щось мене переконує у тому, що автобуси будуть так само переповнені, як і зараз.

Звичайно, якщо влада примусить перевізників повернутися до радянської системи, коли у години-пік виходили додаткові транспортні засоби («розривні графіки»), то проблему можна було б розв'язати... Але ж тоді перевізникам доведеться за власний кошт утримувати значну кількість машин, які будуть працювати не повний робочий день, а це може вдарити по їхнім гаманцям. Чи підуть вони на таке? Можуть, але вартість«простою» тоді ймовірніше за все включать у вартість квитка, і вона стане просто захмарною.

От тут і виникає питання: чи готовий Херсон до такого кроку? Чи може варто почекати із різкою зміною системи перевезення пасажирів і спробувати робити це поступово, заміняючи стару техніку на нову, залишаючи ситуацію на херсонських дорогах більш-менш контрольованою?


Вікторія Зацаринна//Акценти №1(304) 06.02.2013

ОСТАННІ НОВИНИ

ЖИТТЯ