СМС – як засіб боротьби із конкурентом

СМС – як засіб боротьби із конкурентом

Сьогодні з самого ранку вже кілька сотень Херсонців отримали на свої мобільні телефони СМС-повідомлення однакового змісту: «Отличный день для правильного выбора. ЯРЕМЕНКО».

День і справді відмінний. Вибір і справді робити треба. Текст, сам по собі начебто й правильний, і нічого надзвичайного у ньому немає, але, все ж, він носить певний підтекст, який можна трактувати так, як це кому заманеться.

Одні вважають, що кандидат використовує рекламу самого себе у день голосування, що суворо забороняється законодавством, і в наслідок чого проти нього можуть (і повинні) бути вжиті відповідні санкції, у т.ч. й судові позови.

З іншого боку, тут немає прямого заклику – прийти і проголосувати саме за Яременко, і текст можна трактувати як звичайнісіньке нагадування про те, що сьогодні день виборів, і що треба проголосувати.

Натомість у цієї розсилки є й третій бік – на який скоріш за все й розраховувати ті, хто зайнявся цим – викликати у виборців відчуття неприйняття, або навіть відторгнення саме цього кандидата. Ну, й звичайно як привід для того, аби «попити» кров. На підставі лише одних СМС малоймовірно що суд прийме якесь надзвичайне рішення, адже немає причинно-наслідкового зв'язку між СМС – змістом – та кандидатом Яременко, неможна довести факт того, що розсилки здійснює сам кандидат, або за його прямим дорученням, якась конкретна людина (продаж СІМ-карток анонімна), але неприємні хвилини доставити кандидату можна, а тим більше можна вплинути на думки виборців (на що, на мою думку, й розрахована акція).

Херсонські блогери, особливо ті, хто працюють на інших кандидатів, вже завалили соціальні мережі суворими коментарями щодо того, що пан Яременко порушує законодавство, і що його слід за це покарати.

Для того аби з'ясувати ситуацію, я зателефонував особисто В'ячеславу Яременко, і попросив прокоментувати ситуацію.

Кандидат на пост Херсонського міського В'ячеслав Яременко: «Це – провокація. Ані я, ані члени мого штабу не маємо до цього ніякого відношення. Ми провели всю кампанію «чисто» і чесно. Не в моїх правилах використовувати такі брудні технології.

Жоден з тисяч виборців, з якими я зустрічався у продовж передвиборчої кампанії, не може звинуватити мене у тому, що під час зустрічей я хоч раз сказав хоч одне погане слово, хоч про одного з моїх конкурентів. Це не мій стиль.

Я говорив про здобутки, і про те, що чекає у перспективі, а не поливав когось брудом, на відміну від деяких моїх конкурентів.

Ми засуджують такий спосіб боротьби із рейтинговим конкурентом».

Юристи кандидата Яременко склали кілька актів, в яких зафіксовано факти недобросовісної конкуренції та порушення чинного законодавства начебто від імені кандидата, і подали їх у ТВК.

Така реакція, як на мене, носить подвійне значення: з одного боку кандидат тим самим засвідчив, що він не має відношення до цієї розсилки, а з іншого забезпечив собі аргументи для Суду, якщо хтось із його конкурентів, після його перемоги, спробує «відбити» її у судовому порядку.

Така форма боротьби із рейтинговим претендентом не є новою, і вона відома й по минулим виборам.

Нагадаю, що під час цих передвиборчих перегонів конкуренти використовували можливості «чорної» реклами на повний хід. В першу чергу, в так званих «статтях-викриттях», діставалося тим кандидатам, які мають шанси на перемогу, серед них був і кандидат Яременко, тож форма СМС-боротьби, та ще й у день голосування, логічно вписується у загальну схему.

Сергій Осолодкін