Чи вплине подорожчання паливно-мастильних матеріалів на проведення весняно-польових робіт на Херсонщині?

З метою збільшення обсягів виробництва зерна у Херсонській області у 2014 році передбачається довести площу посіву зернових культур до 854 тис. га, що на 58 тис. га більше, ніж під урожай 2013 року.

Озимі на зерно посіяні на площі 575,1 тис. га, що на 43,5 тис. га більше проти минулого року. Сходи отримано на всій площі посіву. У доброму та задовільному стані знаходиться 524тис. га, або на 91%. На 184 тис га сьогодні проводиться підживлення посівів озимої пшениці азотними добривами.

Для забезпечення виконання в повному обсязі комплексу весняно-польових робіт сільгосптоваровиробникам необхідно 19,2 тис. тонн дизельного пального. В наявності є 15,4 тис. тонн, що складає 84% від потреби.

Найбільші товариства у Херсонській області , які мають найбільші площі сільськогосподарських угідь, а значить, і найбільшу потребу в паливно-мастильних матеріалах, це ВАТ «Югтранзитсервис-Агропродукт» (обробляє 28,9 тис га землі), ВАТ «Фридом Фарм» (18,1тис га), СТОВ «Таврійська Перспектива» (12,2 тис га), ДПДГ «Асканійське» (8,2 тисяч га землі), ТОВ ТД «Долинське» Чаплинського району (7тис 495га). Дані підприємства мають земельні угіддя одразу в двох і більше районах нашої області.

Менеджер ТОВ «Трек», підприємства з оптової та роздрібної торгівлі паливними матеріалами в Херсонській області, Костянтин Балюк розповів, що «В попередні роки наша компанія, та ТОВ «Нафтотранссервіс» раніше співпрацювали з сільхозтоваровиробниками нашої області по державній програмі, яка передбачала надання останнім паливно-мастильних матеріалів по ціні, яку встановлювала держава . Сьогодні така програма не діє, тому аграрії змушені самотужки вирішувати питання з браком пального, брати позики в банках для того,щоб обсіятися в повному обсязі».

Якщо восени, в листопаді 2013 року середня ціна на дизельне паливо по області складала 9,2 грн за літр, то наразі середня ціна на Херсонщині складає 10,90 грн, що на 1,70 грн більше від ціни восени. А це досить суттєві додаткові непрогнозовані витрати для наших аграріїв. Особливо це стосується аграріїв одноосібників, які закуповують паливо «з коліс» за браком постійних постачальників.

Аналітики стверджують, що підвищення цін на паливо має тимчасовий характер і пов'язане виключно з девальвацією гривні, адже зростання цін відбувається через послаблення гривні на тлі політичної та економічної кризи в країні. Однак стабілізація курсу придбання долара на рівні 10,5 грн/дол. до закриття торгів у понеділок і п'ятницю вселяє надію на стабілізацію цін. В ході торгів на міжбанку 4 лютого до 11:55 гривня зміцнилася в коридорі 9,38-9,58 грн/дол.

Компанії з оптової та роздрібної торгівлі паливними матеріалами нині висловлюють готовність знизити роздрібні ціни на пальне, за умови,що ситуація на валютному ринку стабілізується.

«Сьогодні,враховуючи непросту ситуацію в країні, перед нашими аграріями постала задача своєчасного проведення усіх весняно-польових робіт, адже наразі цінова проблема із забезпеченням аграріїв пально-мастильними матеріалами є досить помітною. Але, не зважаючи на усі стримуючі фактори, я впевнений, що на кількість та якість майбутнього урожаю це суттєво не вплине»,- висловив упевненість Віталій Ярмак, директор Департаменту агропромислового розвитку Херсонської обласної державної адміністрації.

Соломія Кваско

P.S. Статтю створено по матеріалам Департаменту АПР ХОДА

ОСТАННІ НОВИНИ

ЖИТТЯ