Морські порти Херсонщини представили свої плани розвитку

Начальники морських адміністрацій Херсонського та Скадовського морських портів розробили та представили в Міністерстві інфраструктури України свої довгострокові плани розвитку

У вівторок 17 грудня в Міністерстві інфраструктури України на розширеній нараді під головуванням заступника Міністра інфраструктури Дмитра Демидовича обговорили питання подальшого розвитку морських портів України. Зокрема йшлося про хід реформування галузі, підсумки роботи підприємств за 2013 рік та плани роботи морських портів у короткостроковій та довгостроковій перспективі.

У нараді взяли участь директор Департаменту державної політики в галузі морського та річкового транспорту Володимир Севрюков, голова ДП «Адміністрація морських портів України» Юрій Васьков, керівники морських портів України та ДП. Свої плани розвитку представили і начальники морських адміністрацій портів Херсона і Скадовська Сергій Ігнатенко та Олег Проточенко.

«Сьогодні ми вже можемо підбити попередні підсумки роботи за рік. Майже усі процеси, які ми розпочали в рамках першого етапу реформування галузі, завершилися успішно, єдине що, деякі з них потребували додаткового часу. Адже багато рішень приймалися та відпрацьовувалися на практиці вперше. За цей період ми провели масштабну реорганізацію, створили Адміністрацію морських портів України, розподілили обов'язки між АМПУ та державними підприємствами, розробили низку необхідних для реалізації реформи нормативних документів: постанов Кабінету Міністрів, розпоряджень, наказів, змін до чинних Законів тощо. Головними цілями нашої спільної роботи були і залишаються підвищення конкурентоздатності та ефективності роботи галузі, та її модернізація у партнерстві з приватними інвесторами», – зазначив Дмитро Демидович.

Він також наголосив, що головним пріоритетом роботи поточного року і року, що наближається, є забезпечення інтересів трудових колективів та соціальної стабільності. «Необхідно постійно працювати з людьми, забезпечувати їхнє розуміння всіх процесів реформування галузі. Адже стала робота усього портового комплексу можлива лише за умови активного залучення працівників до обговорення та прийняття рішень щодо шляхів розвитку та перспектив їх підприємств. Не можна допускати виникнення соціальної напруги у трудових колективах. Тільки за умови ефективної співпраці всіх ланок підприємства галузі працюватимуть ефективно», – вважає заступник Міністра.

За його словами, кожен керівник, кожен начальник порту повинен думати ї працювати на перспективу та готувати обґрунтовані пропозиції для потенційних приватних інвесторів.
«Я розумію, що ще не всі підприємства детально розробили інвестиційні пропозиції, але ми ставимо таке завдання: створювати на підприємствах робочі групи у складі фахівців з державних стивідорних компаній та філій АМПУ для розробки саме таких ТЕО інвестиційних проектів, які орієнтовані на Плани розвитку портів», – доручив присутнім Дмитро Демидович.

Голова ДП «АМПУ» Юрій Васьков додав, що відповідно до Закону Україні «Про морські порти України» у липні цього року розпорядженням Кабінету Міністрів України була затверджена Стратегія розвитку морських портів України на період до 2038 року.

«Відповідно до цього документу в шестимісячний термін, тобто до 8 січня 2014 року, ми повинні подати до Кабінету Міністрів Плани розвитку 18 морських портів, які мають містити три перспективи: короткострокову, середньострокову та довгострокову. І подальший розвиток та функціонування морських портів відбуватиметься згідно з затвердженими Урядом Планами.

АМПУ разом з Радами портів розробила проекти цих документів і на сьогодні вони сформовані з урахуванням усіх зауважень та пропозицій від членів Рад портів, до яких згідно з Законом «Про морські порти України» сьогодні входять не лише державні підприємства, але й приватні інвестори, які реалізують свої проекти на територіях морських портів», – розповів голова ДП «АМПУ».

Кожен План розвитку порту містить 5 напрямків: днопоглиблення, розвиток інфраструктури морських терміналів, розвиток автомобільної та залізничної інфраструктури, а також інвестиції у інші напрямки.

«Плани розвитку портів, які ми сьогодні розглянули, створювалися в умовах невизначеності щодо співпраці портів з приватними інвесторами. Саме тому у цих документах закріплено, у першу чергу, ключові дії та процеси, які необхідно провести для модернізації та розвитку на кожного підприємства. Завдяки чіткому визначенню головних пріоритетів ці плани мають стати основою для подальшої ефективної роботи морських портів України», – підкреслив Дмитро Демидович.

Довідка: За даними головної диспетчерської ДП «АМПУ», за 11 місяців 2013 року обсяг вантажопереробки в морських портах України склав — 132,9 млн. тонн (96,4% до аналогічного періоду 2012 р.):
• Державними стивідор ними компаніями Мінінфраструктури перероблено — 48,4 млн. тонн (36,4% загального обсягу);
• Приватними стивідорами через всі причали перероблено — 84,5 млн. тонн (63,6% загального обсягу). У тому числі, приватними стивідорами через причали АМПУ — 45,8 млн. тонн (34,5% загального обсягу).
Українські морські порти наростили переробку імпортних вантажів до 16,5 млн. тонн (приріст на 11,5%) і каботажних до 2,7 млн. тонн (приріст на 27,7%).
Переробка експортних вантажів склала 89 млн. тонн (100,3% від обсягів того ж періоду минулого року), транзитних — 24,8 млн. тонн (76,8% від показників минулого року).
Переробка контейнерів у морських портах становила — 712668 TEU (приріст на 7,6% до того ж періоду 2012 р.).

За матеріалами ДП «Адміністрація морських портів України»

 

ОСТАННІ НОВИНИ

ЖИТТЯ