Чому нардеп від Херсонщини не підтримав скорочення парламенту

Народний депутат України від Херсонщини Ігор Колихаєв розповів, чому утримався під час голосування за зменшення кількості депутатів ВР до 300 осіб.

Ігор Колихаєв вважає, що в запропонованій Президентом України нормі відсутня логіка. На його думку змінювати кількість нардепів ВР можна, але ці зміни мають бути аргументовані.

"Утримався. Саме такою була моя позиція щодо включення до порядку денного та направлення до Конституційного Суду проекту змін до Конституції стосовно скорочення кількості депутатів парламенту до 300. Все просто: не бачу в ньому логіки.

Коли у 1996 році Верховна Рада встановила цифру в 450 депутатів, вона керувалася переписом населення. 45 млн. людей: на 1 млн. виборців – 1 представник-законодавець. Звідки ж зараз взялася цифра? Чому не більше або не менше?

Хіба не кращим було б спочатку провести перепис, якого не було з 2001 року? Тим більше, Кабмін ще 2015-го запланував його на 2020 рік. Будуть пораховані жителі, визначимо і кількісний склад їх представництва в Раді. Логічно? На мою думку, абсолютно.

Крім того, внесені діючою ВР зміни щодо кількості депутатів все одно стосуватимуться лише наступних парламентів. П'ять років попереду. І чому б не вивчити практику інших країн.

У Словенії, приміром, 2 млн. 800 тис. мешканців, а парламент є двопалатним і складається з 90 депутатів. У Чехії живе 10 млн. людей, депутатів 200, і парламент теж двопалатний. У Польщі на 38 млн. населення - 460 депутатів та 100 членів Сенату. А в Німеччині живе 81 млн., їх представляють 496 законодавців. Чому ж в Україні має бути саме 300? На це запитання від жодного доповідача законопроекту відповіді ми не почули.

Але це ще не всі нововведення. Цим самим проектом пропонується внести до Конституції ще дві зміни: встановити володіння державною мовою як вимогу до кожного, хто хоче стати нардепом, та закріпити норму, що Верховна Рада обирається на пропорційній основі.

Звісно, народні депутати як представники українського народу мають володіти державною мовою. Але хіба мова є визначальним чинником для ефективності нардепа? Можна добре говорити українською і бути абсолютним пустозвоном, а можна говорити мовою нацменшини, яких в Україні багато, і працювати по-справжньому професійно.

А щодо закріплення пропорційної системи в Конституції – взагалі незрозуміло. Виборча система в Україні змінювалася декілька разів. Уявіть, якщо б кожного разу міняли Основний Закон, яким передбачені лише найважливіші загальні положення.

Більше того, пропорційна система може бути з відкритими і закритими списками. У законопроекті про це – ні слова. І чи так погана мажоритарка, яка дає можливість людям напряму спілкуватися з нардепом? Питання риторичне.

Якщо до законопроекту так багато запитань, а у відповідь лунають лише запальні промови про суспільний запит, утримаюсь від нагадування, в яких випадках потрібна швидкисть. І від голосування за законодавчі напівфабрикати утримаюсь теж.

Конституція – не інструмент, яким можна крутити, як циган сонцем. Це головний закон нашої країни, і НАМ ТУТ ЖИТИ!", - переконаний Ігор КОЛИХАЄВ.