Ділянки на «золотому дні» поділили за конкурсом на Херсонщині

Вулична торгівля у курортному Скадовську протягом сезону відпусток – справжнє «золоте дно».

Що не продавай – серед натовпу відпочивальників завжди платоспроможних покупців вистачає. Але муніципальна влада міста знайшла спосіб отримати з цього й більший зиск для громади, навіть окрім звичайних податків та зборів. Місця для сезонної торгівлі з яток тут не роздають за хабарі (як деінде), а розподіляють на відкритих конкурсах.

І не задарма: влаштовують справжній аукціон, де за кожен лот бізнесменам пропонують внести певну суму, як пайовий внесок до цільового фонду міської скарбнички. Чим прибутковіша ділянка, позначена на схемі, тим більший може бути внесок. І така стратегія працює, до того ж доволі успішно.

— Перший цьогорічний конкурс на отримання тимчасових місць для торгівлі і «паспортів прив'язки» уже відбувся. Кілька десятків комерсантів, котрі прибули на торги, отримали їх близько трьохсот. А навзамін цільовий фонд поповнився вагомою сумою у 1,6 мільйона гривень. Кошти підуть не до чиїхось кишень, а виключно на потреби громади – призначення стипендій талановитим школярам, проведення дитячого фестивалю «Чорноморські ігри», заходів до Дня міста, і так далі. За кілька тижнів буде й другий конкурс – сподіваємося за його результатами додати у фонді ще не менше семисот тисяч, — розповів секретар Скадовської міськради Олег Сокольчук.

Коли місця для сезонної торгівлі тільки-но запропонували розподіляти через конкурси, опонентів ідеї було чимало. Бізнесовий люд скаржився, що прибутки «не перекриють» неочікуваних витрат, городяни побоювалися, що комерсанти на конкурси не підуть, і через це і робочі місця, і надходження до бюджету Скадовськ лише втратить. Однак побоювання не справдилися: участь у «змаганні» за майданчики для бізнесу за усталеною практикою беруть не тільки місцеві жителі, а й підприємці буквально з усіх кінців України.

Зараз, приміром, за місця змагалися гості з Херсона і Києва, Дніпра й Кривого Рогу, Маріуполя – з-поміж учасників конкурсу приїжджих було близько третини. Хтось планував облаштувати «плацдарм» для приготування та продажу дешевого фастфуду чи охолоджених безалкогольних напоїв та морозива, хтось збирався атракціони чи комплекси для інтерактивних розваг відпочивальників встановити. А з Херсону планують навіть контактний міні-зоопарк на літо привезти.

Багато хто приїжджає до Скадовська уже кілька сезонів поспіль, і жодні конкурси нікого не стримують – обслуговування курортників однаково залишається прибутковим, переконують у міськраді Скадовська.

Сергій ЯНОВСЬКИЙ
"Новий День"