Чи поїдуть цього року катери на херсонські дачі безкоштовно?

Сьогодні, під час планового засідання депутатської комісій з питань підприємницької діяльності Херсонської міської ради, директор комунального підприємства «Херсонкомунтранссервіс» Павло Макейчик (яке, серед іншого вже два роки займається перевезеннями дачників) доповідав про фінансовий план підприємства на поточний рік.

Присутні на засіданні голови дачних товариств поставили йому кілька питань щодо вартості квитка проїзду на дачні ділянки катерами.

Пан Макейчик повідомив, що згідно з розрахунками ціна становитиме 35 грн.: «Пільгові перевезення будуть безкоштовні. Для платних пасажирів – 35 грн. І не факт, що будуть гроші для безкоштовних».

Така відповідь викликала шквал емоцій. Дачники стали «обурюватися», мовляв, минулого року поїздка коштувала – 25 грн., а цього...
На емоціях стали згадувати, що ціна місця у баркасі й цього року залишається на рівні від 12 до 20 грн. (залежності від відстані), а тут такі ціни!..

Давайте відкинемо емоції і включимо елементарну логіку: ціни на пальне – ростуть, зарплата – зросла, то за рахунок чого підприємство купуватиме пальне і платитиме зарплатню? А за рахунок чого утримувати кораблі? Панове, де ж логіка? Елементарний проїзд по місту «автобусники» вигризи у розмірі 6 грн. Де був виконком? Де було управління транспорту? Так автобусів 600, а катерів чи-то 3, чи-то 5?

Цікава з цього приводу позиція, яку зайняв заступник начальника Управління транспорту та зв'язку пан В'ячеслав Нікітенков, який з цього приводу заявив (пряма цитата): «Управление транспорта вопрос цены в дачных катерах на исполком не выносило, и исполком решение не принимал. Это можно сделать только после калькуляции, а калькуляцию можно сделать только после выделения или невыделения денег сессией на льготные перевозки.

Пока этот вопрос не готов к обсуждению, и не всегда мнение руководителя предприятия после расчетов совпадает с калькуляцией и решением исполкома». 

Не будемо обговорювати грамотність висловлення пана заступника начальника Управління так само як і його компетентність у питаннях «калькуляції», давайте краще спитаємо: чим він буде керуватися – логікою і фактами, чи емоціями?

Відомі факти: тільки на плановий «огляд і підготовку» суден у сухому доці до виходу у навігацію потрібно 1,6 млн грн., тоді як у програмі розвитку пасажирського транспорту на 2018-20 роки закладено всього 1,76 млн. грн. (закладено, а поки ще не виділено, про що й говорить Макейчик). Рішення депутати, а не виконком по виділенню грошей на компенсацію з бюджету поки не приймали і навіть не розглядали. То, у чому не правий Макейчик, говорячи, що поки невідомо чи будуть такі перевезення (я не його адвокат, я з позиції елементарної логіки)?

Пан Нікітенков сказав, що Управління буде просити збільшити суму до 2,0. Коли? 1 травня? А далі? За рахунок чого утримувати, споряджати судна, платити зарплату екіпажам?.. Чи КП вже настільки «круте», що саме заробляє на все це?

Весна, як і зима у Херсон прийде несподівано? І знову пільговики будуть стояти під стінами ради з вимогами? І знову політикани будуть на цьому питанні «задовольняти» власні амбіції на виборах?

Нагадаю, ще минулого року йшла мова про те, що пільгові перевезення «на дачі» потребують щонайменше 6 млн грн. То, у чому не правий Макейчик, коли говорить, що пільгові перевезення стануть фактом тільки тоді, коли будуть гроші?

Цікаво як пан Нікітенков збирається зменшувати вартість проїзду? Невже за власний рахунок. Популізм у житті. Якій політичній силі підіграє місцева влада цієї весни? Вибори крокують Україною...

Що ж стосується розрахунків за проїзд у катерах, то завтра (13-го, о 9-й ранку), Павло Макейчик пообіцяв їх надати «обуреним» дачникам під час особистої зустрічі. Цікаво, якими будуть їх реакції? Хто залишиться «крайнім»?

Сергій ОСОЛОДКІН