Хто на Херсонщині рекламується в районних газетах

Активісти Громадської мережі ОПОРА у Херсонській області аналізували на предмет політичної реклами газети, які виходять у районах та містах області, крім обласного центру.

У 5 випусках за листопад-початок грудня аналізувались як інформаційні повідомлення, так і матеріали, які мають ознаки замовних ("джинса") та одночасно поширюються у більшості ЗМІ чи певному територіальному сегменті.

Лідером з розміщення матеріалів з ознаками «джинси» є Юлія Тимошенко. 55% з проаналізованих матеріалів з ознаками замовності присвячені саме їй. Окрім кількості, вона є лідером по охопленню – статті систематично і рівномірно розміщені в усіх 5 випусках районних та міських газет області.

Переважна більшість матеріалів спрямована на критику влади щодо тарифів («Люди покладаються на Тимошенко у питаннях зниження тарифів», «Цей злочин нікому не зійде з рук»), просуванні її концепції вирішення збройного конфлікту («Тимошенко знає, як навести лад в армії та завершити війну», «Стратегія миру від Тимошенко») та результати соціологічних досліджень, які показують її лідеркою президентських перегонів («Соціологія довела: Тимошенко об'єднає країну»).

Другим, але зі значним відривом від лідерки по кількості матеріалів став Олег Ляшко. Йому присвячено 22% матеріалів з ознакою замовності. Його команда розмістила декілька матеріалів, переважно пов'язаних з критикою влади у сфері тарифів та дій, направлених на врегулювання збройного конфлікту.

Команда Олега Ляшка зреагувала на введення військового стану у Херсонській області та розмістила матеріал щодо успішності дій лідера радикалів у обмеженні запровадження військового стану і врахуванні пропозицій – «Поправки Ляшка до президентського указу були ухвалені». («Ляшко захистив українців від агресії та диктатури»).

Одразу у багатьох ЗМІ було розміщено промо-матеріали про візити Романа Безсмертного до Херсонської області, що забезпечило йому третє місце з 11% матеріалів, що мають ознаки «джинси». Але окрім висвітлення візиту матеріалів більше не було.

Усі інші потенційні кандидати обмежилися епізодичним та фрагментованим розміщенням інформації – Сергій Тарута , Ірина Богословська, Ольга Богомолець, Олександр Шевченко.

За звітній період не виявлено прямої «джинси» за інших кандидатів, включаючи і чинного Президента. Розміщені матеріали зі згадками Петра Порошенка, Володимира Гройсмана доволі часто носять новинний характер і пов'язані з важливими подіями в країні (наприклад, введення військового стану).

Водночас присутні матеріали, які прямо не роблять промо Президенту, але намагаються поставити акцент на певних позитивних тенденціях та стабілізації ситуації в країні. («Україні вдалось уникнути дефолту»).

Серед потенційних кандидатів до Верховної Ради лідерами з розміщення матеріалів з ознаками «джинси» по округам можна виділити по 185-му округу - чинний депутат Верховної Ради Сергій Хлань (25%) та депутат Херсонської обласної ради Павло Філіпчук (30%).

Лідерами по розміщенню матеріалів щодо 184-го округу є депутат обласної ради Ігор Колихаєв (14%) та народний депутат Іван Вінник (6%). Варто зазначити, що матеріали про них носять більше інформаційний характер про відвідування округу або благодійність від імені кандидата.

По 186-му виборчому округу героями матеріалів з ознаками «джинси» є депутат обласної ради Василь Зеленчук (10%) та заступник голови ОДА Євген Рищук (6%). Матеріали переважно описують благодійну діяльність, активності на окрузі або анонсують акції та послуги, які депутати і їх фонди надають населенню.

Потенційні кандидати у своїх матеріалах максимально дистанціюються від політики, намагаються не зазначати свою партійну та фракційну приналежність, максимально акцентують увагу на власній успішності у вирішенні проблем жителів округу.

За матеріалами Громадської мережі ОПОРА

© 2008 - 2024 Інформаційне агентство "Херсонці". Всі права захищені.
Використання матеріалів ІА "Херсонці" може здійснюватись лише при наявності "активного гіперпосилання" на "Херсонці", а також на сам матеріал.
Редакція може не поділяти думку авторів і не несе відповідальність за достовірність інформації.
email: khersonci08@gmail.com, контактиархівТеатр Куліша - Херсон