Херсонських таксистів хочуть зобов’язати отримувати дозволи на перевезення

Херсонських таксистів хочуть зобов’язати отримувати дозволи на перевезення

Міністерство інфраструктури України хоче зобов'язати кожного таксиста отримувати дозвіл на перевезення. Про це йдеться в законопроекті відомства "Про перевезення на таксі", опублікованому на його сайті, передає УНН.

"Використання транспортного засобу для надання послуг з перевезення на таксі здійснюється перевізником на таксі на підставі дозволу на таксі. Дозвіл на таксі надає право використовувати один транспортний засіб для надання послуг з перевезення на таксі", - йдеться в тексті документу.

Крім того, дозволи планують видавати також і на надання інформаційно-диспетчерських послуг відповідним пунктам (ІДП).

При цьому, у разі наявності в складі інформаційно-диспетчерської служби декількох інформаційно-диспетчерських пунктів, дозвіл необхідно буде отримувати на кожний із таких пунктів.

Ці дозволи пропонується зробити безстроковими. При цьому, за видачу дублікатів дозволів стягуватиметься додаткова плата і розмірі однієї мінімальної заробітної плати.

Розмір плати за видачу дозволів на таксі пропонується в становити на рівні розміру мінімальної заробітної плати (МЗП, з 1 січня 2013 року її рівень становить 1 147 грн – авт.) протягом першого року дії закону.

При цьому через рік її розмір має зрости в Києві до 10 МЗП (11 470 грн), в Дніпропетровську, Донецьку, Львові, Одесі та Харкові – до 9 МЗП (10 323 грн), у Сімферополі та Севастополі – до 7 МЗП (8 029 грн), в інших містах та районах – до 5 МЗП (5 735 грн). А через два роки після набрання чинності закону розмір плати за дозвіл на таксі зросте у 5 разів.

Розмір плати за видачу дозволу на здійснення діяльності ІДП пропонується в становити на рівні 5 мінімальних заробітних плат (5 735 грн). Через рік після набрання чинності закону її розмір зросте в Києві до 50 МЗП (57 350 грн), в Дніпропетровську, Донецьку, Львові, Одесі та Харкові – до 45 МЗП (51 615 грн), у Сімферополі та Севастополі – до 35 МЗП (40 145 грн), в інших містах та районах – до 25 МЗП (28 675 грн).

Видачу дозволів на перевезення таксі у містах пропонується покласти на виконавчі органи міських рад, а в районах – на районні державні адміністрації. Як зазначається в тексті законопроекту, дозвіл на таксі надаватиме право укладати договір перевезення на таксі лише в межах адміністративно-територіальної одиниці, в якій він виданий. При цьому, від того в якій адміністративно-територіальної одиниці працюватиме таксист, залежатиме і розмір плати за видачу дозволу.

Для отримання дозволу на таксі необхідно буде подати заяву, в якій має бути вказана адміністративно-територіальна одиниця, у якій будуть надаватись послуги з перевезення на таксі, а також найменування, код ЄДРПОУ для юридичних осіб, або прізвище, ім'я, по-батькові та реєстраційний номер облікової картки платника податків (крім фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку у паспорті) для фізичних осіб - підприємців.

До заяви про отримання дозволу на таксі необхідно буде також додати документ, що підтверджує внесення плати за видачу дозволу.

Для отримання дозволу на здійснення діяльності ІДП подаватиметься заява, в якій також зазначатиметься адміністративно-територіальна одиниця, в якій будуть надаватись інформаційно-диспетчерські послуги. Крім того, в ній також має бути вказані лінії та засоби дистанційного зв'язку (перелік використовуваних радіочастот, номерів телефонів, посилання в мережі Інтернет), з яких здійснюватиметься приймання інформації від замовників про потребу в перевезенні на таксі. Також, необхідно вказати найменування, код ЄДРПОУ для юридичних осіб, або прізвище, ім'я, по-батькові та реєстраційний номер облікової картки платника податків (крім фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку у паспорті) для фізичних осіб - підприємців.

Крім того до заяви про отримання дозволу на здійснення діяльності ІДП необхідно додати документ, що підтверджує внесення плати за видачу дозволу, а також копію документу, що підтверджує право власності або право користування нежитловим приміщенням, в якому буде розміщуватись інформаційно-диспетчерський пункт і копію договору (договорів), на підставі якого інформаційно-диспетчерська служба використовуватиме номер (номери) телефону для приймання інформації від замовників про потребу в перевезенні на таксі.

Згідно з документом, дія цього Закону не поширюватиметься на суспільні відносини, пов'язані із наданням послуг з перевезення легковими автомобілями на замовлення.

Як відзначається в пояснювальній записці до документу, впровадження положень проекту акта дасть можливість запровадити ефективний контроль за функціонуванням ринку таксомоторних перевезень не лише з боку органів виконавчої влади за діяльністю суб'єктів господарювання, які надають послуги з автомобільних перевезень, а й з боку місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування. Крім того, закон дозволить посилити відповідальність у сфері надання послуг інформаційно-диспетчерських служб у перевезенні пасажирів та/або їх багажу на таксі та автомобілями на замовлення.

Нагадаємо, що на сьогодні з 6,9 млн зареєстрованих в державі легкових автомобілів, 40,6 тис. мають право надавати послуги у режимі таксі і 10,8 тис. на замовлення - всього 51,4 тис. автомобілів, що становить 1% від загальної кількості. При цьому, за оцінками експертів до 90% ринку таксомоторних перевезень працює в тіні. Інші стверджують, що тільки 62 тис. автомобілів-таксі мають ліцензійні картки, що становить 28% задіяних транспортних засобів.