Херсонські депутати відправляють Міністра на "політичний смітник"

Херсонські депутати відправляють Міністра на "політичний смітник"

Херсонські міські депутати заявили про наявні ознаки нецільового використання коштів європейських платників податків структурою Міністерства інфраструктури України.

Фактично заявлено про підозру сприянню корупційним діям за рахунок європейських коштів.

У прийнятому, під час свого чергового пленарного засідання, яке відбулось 19 жовтня, зверненні на ім'я Президента та Прем'єр-Міністра України міські обранці інформують своїх виборців про дії та бездіяльність спрямовану проти інтересів Херсона, Херсонської і Луганської областей та України, наявні та очікувані суттєві негативні наслідки для соціально-економічного розвитку Херсона.

В якості прикладу, аргументовано розкривається ситуація з ігноруванням, в цілому позитивно оціненого Міністерством,проекту реформування та розвитку Херсонського морського торговельного порту (ХМТП), підготовленого фахівцями з Литви та України.

Зокрема, член фракції "Блок Петра Порошенка "Солідарність"" Михайло Линецький зазначив, що це неприпустимо, коли в Міністерстві ігнорується думка міської територіальної громади, ігнорується готовий проект реформування та розвитку ХМТП, підготовленого за ініціативи міста.

При цьому, зазначив Михайло Валерійович, що міська рада не займається лобіюванням якогось окремого підприємства, а виходить виключно із інтересів міста та його городян.

На підтримку депутата висловився міський голова Володимир Миколаєнко, який зазначив, що місто наполягає на реалізації напрямку розвитку порту та програми його реконструкції, визначених проектом, підготовленим за ініціативи та за участю Херсонської міської влади, при цьому обрання виконавця цієї програми (проекту) повинно бути визначено за підсумками відкритого та прозорого конкурсу. "Це може бути не тільки українське підприємство, але і підприємства з інших країн або консорціум цих підприємств", - зазначив Володимир Васильович.

Депутати висловили підозри, визначення Міністерством в якості пріоритету, бажання організації "освоєння" європейських коштів, отриманих через ЄБРР, на проведення робіт, необхідність яких сумнівна.

Виступаючи під час обговорення, депутат Євген Назарян констатував, що є одним з тієї групи депутатів, які разом з мером ще в 2014 році ініціювали підготовку проекту по порту з залученням фахівців з Литви та України.

"Ми на протязі майже чотирьох років приймали активну участь в підготовці цього проекту. Підготували проект, який, на відміну від намірів "міністерського", закріплює чудові перспективи розвитку Херсона, включаючи його в міжнародні коридори та спільні програми.

Цей готовий проект Міністерство інфраструктури ще минулого року отримало, не витративши на це жодної копійки з державного бюджету. Замість того, щоб використати його та провести, спираючись на нього, відкритий конкурс, вони вирішили ініціювати замовлення свого проекту, з витрачанням на це 1,3 млн.Євро", - зазначив Євген Григорович.

Не менш жорстким та аргументованим був виступ і депутата Станіслава Трошина (член фракції ВО "Батьківщина"), який, зокрема, звернув увагу, що посилання Міністерства на можливий розгляд включення Херсона до програм розвитку залізниці з 2021 року демонструє відсутність Херсона в переліку міст, розвиток яких значиться в середньострокових планах Міністерства інфраструктури України, це демонструє і відсутність реальної зацікавленості в розвитку ХМТП.

Той факт, що за затверджене звернення проголосували практично одноголосно всі присутні в сесійному залі депутати (3\4 від чисельного складу ради), що його підтримали всі депутатські фракції Херсонської міської ради ("Блока Петра Порошенка "Солідарність"", "Батьківщини", "Свободи", "Опозиційного блоку", "УКРОП", "Самопомочі", "Нашого краю", "Радикальної партії Олега Ляшка") свідчить про важливість для міста та аполітичності проекту реконструкції та розвитку ХМТП, підготовленого за ініціативи Херсона.

А чи багато зараз не тільки в Херсоні а і в Україні проектів, які можуть об'єднати представників діаметрально протилежних поглядів та затятих політичних опонентів?

Більш того, в своєму зверненні депутати акцентують важливість зробленої, за їх ініціативи, роботи не тільки для Херсонщини але і не забули про Луганщину. При постійних розмовах "на верхніх поверхах політичного Олімпу" про необхідність об'єднавчих програм, чи не занадто безвідповідально ігнорувати подібні ініціативи з міст?

Ініціативи, які об'єднуючи навколо себе різні регіони України, цементують об'єднання самої України!

А поки, цитуючи фрагмент прийнятого звернення: "Ми, депутати Херсонської міської ради, розуміємо, що поки не буде змінено відношення Кабінету Міністрів України до подібних Проектів, місцевих ініціатив та не буде відправлено на "політичний смітник" Міністра інфраструктури України Володимира Омеляна, очікувати суттєвих позитивних соціально-економічних зрушень в місті Херсоні та області не варто."

Євген СТАНІСЛАВОВ

P.S. Текст прийнятого звернення публікуємо повністю:

Президенту України
П.О. Порошенко

Прем'єр-міністру України
В.Б. Гройсману

Вельмишановний ПетроОлексійовичу!

Вельмишановний Володимире Борисовичу!

Ми, депутати Херсонської міської ради, інформуючи своїх виборців, приймаючи до уваги нехтування діючих норм законодавства Українита ігнорування надісланих на Ваше ім'я звернень, затверджених рішенням Херсонської міської ради, акцентуємо увагу на наступне:

- Кабінет Міністрів України, зокрема Міністерство інфраструктури України, несе відповідальність за ігнорування ключового завдання оголошеної реформи децентралізації – створення умов для динамічного розвитку регіонівта за вже наявні і очікувані суттєві негативні наслідки для соціально-економічного розвитку Херсона;

- Міністерство інфраструктури України, своїми діями та бездіяльністю, системно дискредитує оголошений Президентом України та Кабінетом Міністрів України курс на реформи та запровадження Європейських стандартів, зокрема, передбачених підписаною угодою про асоціацію між Україною та Європейським Союзом;

Розміщений на офіційному сайті Міністерства економічного розвитку та торгівлі України висновок Міністерства інфраструктури України (далі - Міністерство) про недоцільність реалізації, в цілому позитивно оціненого, підготовленого за ініціативою депутатів Херсонської міської ради та їх виконавчих органів, фахівцями Литовської Республіки та України проекту державно-приватного партнерства по модернізації об'єктів портової інфраструктури Херсонського морського торговельного порту та підвищення ефективності їх використання (далі - Проект) визиває обурення та підтверджує дії Міністерства, спрямовані проти ефективного та динамічного розвитку Херсона та Херсонської області.

Зазначені у висновку несуттєві зауваження до Проекту не заважають, спираючись на нього, підготувати Міністерству, відповідно до вимог діючого законодавства України, умови конкурсу по визначенню приватного партнера та провести зазначений конкурс відкрито та прозоро.

Крім того, треба називати речі своїми іменами: укладання 27 листопада 2017 року між підлеглою Міністерству Адміністрацією морських портів України та ЄБРР договору про підготовку аналогічного, вже офіційно внесеному (8 листопада 2017 року) на розгляд Міністерству, Проекту неможна вважати причиною недоцільності реалізації підготовленого за ініціативою Херсона Проекту бо по факту це банальний намір сприяти "освоєнню" залучених, близько 1 (одного) мільйону євро Європейських коштів.Тільки є додатковий нюанс: намір "освоєння" залучених через ЄБРР Європейських коштів на проведення робіт, які фактично вже зроблені, має всі ознаки нецільового використання коштів платників податків з країн ЄС.

Наміри Міністерства провести 29 серпня 2018 року в Херсонській міській раді обговорення "концесійного проекту" по Херсонському морському торговельному порту з ігноруванням надання депутатам Херсонської міської ради та їх виконавчих органів, для попереднього ознайомлення, повного тексту цього проекту та концептуальної записки до нього підтверджує незацікавленість Міністерства у фактичній участі херсонської територіальної громади у визначенні принципів та напрямків реформування та розвитку одного з містоутворюючих підприємств, ігноруванням Міністерством задекларованої реформи децентралізації.

Крім того, вимагаємо офіційно пояснити Міністру інфраструктури України Володимиру Омеляну, що Херсон та Херсонська область – це територія України, яку треба розвивати і укріплювати соціально та економічно а не знищувати.

Враховуючи вищезазначене, інформуємо своїх виборців та констатуємо:

Ми, депутати Херсонської міської ради, розуміємо, що поки не буде змінено відношення Кабінету Міністрів України до подібних Проектів, місцевих ініціатив та не буде відправлено на "політичний смітник" Міністра інфраструктури України Володимира Омеляна, очікувати суттєвих позитивних соціально-економічних зрушень в місті Херсоні та області не варто.

Вимагаємо від Президента України та Прем'єр-Міністра України, у термін, який залишився до чергових виборів, продемонструвати своїми діями мешканцям Херсона, Херсонської та Луганської (офіційно приєдналась до партнерів Проекту) областей спроможність забезпечити реалізацію задекларованої реформи децентралізації, оперативної реалізації місцевих проектів та ініціатив, подібних Проекту, якісно підготовленому за ініціативою херсонської міської влади та поданому 8 листопада 2017 року на розгляд Міністерству, відповідно до вимог діючого законодавства України.

Прийнято на пленарному
засіданні ХХІV сесії
Херсонської міської ради
VII скликання
19жовтня 2018 року