Херсонських водіїв чекають суттєві зміни

В Україні частково змінено законодавство щодо порушень правил дорожнього руху.

Херсонці, вас штрафуватимуть по-новому

Від 16 жовтня в Україні вводяться нові штрафні санкції.

З 16 жовтня водіїв в Україні штрафуватимуть за перевищення швидкості з використанням приладів для вимірювання швидкості TruCam, які ще тиждень тому почали використовувати у тестовому режимі. Порушників чекають і нові суми штрафів. Про це заявив перший заступник начальника департаменту патрульної поліції України Олексій Білошицький.

Повідомляється, що прилади TruCam вже зараз розташовані у місцях особливої концентрації ДТП та на аварійно-небезпечних ділянках доріг міжнародного значення. Поки поліція може похвалитися тим, що у неї є всього 25 відповідних приладів.

Місця їх тимчасового розташування можна побачити на відповідній мапі. Поліцейські переконують, що у майбутньому кількість приладів суттєво зросте. А поки місця використання приладів, що контролюють швидкості будуть постійно змінюватися на розсуд поліції, а мапа їх дислокації буде постійно оновлюватися.

При цьому існують відповідні правила при яких можна використовувати відповідні засоби фіксації. Прилади заборонено використовувати у прихованому спостереженні, скажімо із салону патрульної машини, їх дозволено застосовувати тільки з руки або триноги. Крім того, службовий автомобіль повинен бути у цей момент з увімкненими проблисковими маячками.

Новий сканер значно потужніший за всіх своїх «попередників», він може фіксувати швидкість на відстані 1200 метрів від місця розташування посту, а вже з відстані у 70 метрів фіксатор автоматично зробить фото і автомобіля, і водія за кермом.

Змінилася і сума штрафів. У разі перевищення швидкості більше ніж на 20 кілометрів водій заплатить штраф у 255 гривень, а якщо заборонений швидкісний режим буде перевищений на 50 кілометрів, то сума зросте до 510 гривень.

Порушники ПДР, для вас є приємна новина

На початку жовтня Касаційний адміністративний суд в складі Верховного Суду України чітко визначив моменти коли Протокол про порушення ПДР вважається недійсним: «...якщо у постанові про накладення адміністративного стягнення за порушення правил дорожнього руху не вказано технічний засіб, яким було здійснено фото або відеозапис».

Таке рішення було прийнято у процесі касаційного провадження по одній із справ. Нагадаємо, що в Україні діє аналогія права. Отже, якщо у вас виникне аналогічна ситуація, то ви цілком можете посилатися на відповідне рішення Суду вищої інстанції.

У рішенні КАСу ВСУ вказано, що якщо при складанні Протоколу поліцейські не вказали цей пункт (технічний засіб – прим. авт.), то таке виробництво, яке надходить в суд, має бути закритим на підставі ст. 247 КАСу в зв'язку з відсутністю складу правопорушення.

Слід пам'ятати і про те, що відповідно до ст. 283 КАСу в постанові про адмінпорушення повинні бути чітко зафіксовані:

- найменування органу (прізвище, ім'я та по батькові, посаду посадової особи), який виніс постанову;

- дату розгляду справи;

- відомості про особу щодо якої розглядається справа (прізвище, ім'я та по батькові (за наявності), дата народження, місце проживання або перебування;

- опис обставин, встановлених при розгляді справи;

- зазначення нормативного акту, який передбачає відповідальність за таке адміністративне правопорушення;

- прийняте у справі рішення.

Що ж стосується постанови у справі про адміністративне правопорушення в сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, то воно обов'язково має містити й такі пункти:

- дату, час і місце вчинення адміністративного правопорушення;

- транспортний засіб, зафіксований у момент вчинення правопорушення (марка, модель, номерний знак);

- технічний засіб, яким було здійснено фото або відеозапис;

- розмір штрафу і порядок його сплати;

- правові наслідки невиконання адміністративного стягнення і порядок його оскарження;

- відривну квитанцію із зазначенням реквізитів і можливих способів оплати адміністративного стягнення у вигляді штрафу.

Якщо бодай один із пунктів відсутній, або не міститиме повної інформації, то постанова про порушення ПДР вважається недійсною.

Крім того водіям слід пам'ятати, що Постанова про адмінпорушення повинна бути складена за місцем його вчинення, як того вимагає ст. 122 КАСу «справа про накладення адмінстягнення має бути розглянута за місцем вчинення адмінпорушення». Т.т., якщо навіть ви здійснили порушення ПДР (в рамках адміністративного правопорушення) і воно було зафіксовано технічними засобами, але сам Протокол було складне «потім», десь у іншому місці, то це є порушенням відповідної статті КАСу. Подібну Постанову Суд не повинен приймати до провадження (про це так само є відповідне рішення Касаційного адміністративного суду в складі Верховного Суду України).

Куди ж діватимуть гроші від штрафів за порушення ПДР?

Виникає питання, а куди ж йтимуть штрафи, які вже «назбирали» поліцейські за порушення ПДР, а це понад 20 мільярдів грн.?

У Міністерство внутрішніх справ пропонують 50% коштів від штрафів, які були зафіксовані автоматично, передати МВС і Нацполіціі для розвитку системи відеофіксації на шляхах. Таку пропозицію на засідання КМУ ще на початку вересня вніс міністр МВС Арсен Аваков.

Рада введе додаткову відповідальність за заподіяння ушкоджень в результаті ДТП

Законопроектом № 8586 «Про внесення змін до статті 124 Кодексу України про адміністративні правопорушення» запропоновано встановити адміністративну відповідальність за «порушення учасниками дорожнього руху Правил дорожнього руху, що призвело до заподіяння потерпілому легкого тілесного ушкодження з короткочасним розладом здоров'я або незначною втратою працездатності».

Відповідну резолюцію прийняв Комітет з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності і рекомендував Верховній Раді підтримати його.

Автори законопроекту обґрунтовують прийняття відповідних змін тим, що зараз відсутня нормативно-правового база яка регулює відповідальності учасників дорожнього руху в разі порушення ними ПДР перед потерпілим у результаті яких йому було заподіяно легкі тілесні ушкодження з короткочасним розладом здоров'я або незначною втратою працездатності.

Автори наголошують, що сьогодні існує відповідальність за вчинення дорожньо-транспортної пригоди, яка призвела до пошкодження майна, зокрема, транспортних засобів, вантажу, автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, дорожніх споруд чи іншого майна, але не сказано жодного слова про людину, яка страждає у наслідок таких дій.

Як свідчить практика часто-густо трапляються ДТП в результаті яких винуватці спричиняють потерпілому легкі тілесні ушкодження, а адміністративна відповідальність за це не передбачена.

Члени Комітету вважають, що прийняття таки змін «сприятиме підвищенню дисципліни учасників дорожнього руху, зменшення травматизму та запобігатимуть правопорушенням на дорогах України».

Сергій ОСОЛОДКІН