Куди їде громадський транспорт Херсона?

Куди їде громадський транспорт Херсона?

Рівень розвитку нашого міста дійшов до такої відмітки, що літаки у нас тепер літають частіше, ніж їздять маршрутки. Ще й за розкладом.

Дістатись після сьомої вечора додому – проблематично. Стан самих автобусів теж викликає багато питань і побажань. Та й стрічка новин неодноразово вибухала повідомленнями про затримання водіїв напідпитку чи «під кайфом»...

А тим часом у Львові оголосили конкурс на заміну 54 автобусних маршрутів в режимі маршрутного таксі на режим звичайного автобуса.

Різниця полягає в тому, що автобусний режим передбачає зупинку транспорту тільки на фіксованих зупинках і певний інтервал руху, а режим маршрутного таксі - зупинку на вимогу і графік відправлення тільки з кінцевих зупинок.

Серед умов договорів - штрафні санкції за невиконання рейсів, незадовільний санітарний стан автобусів, порушення правил дорожнього руху.

Одна з обов'язкових умов - оновлення рухомого складу від 35% до кінця 2019 року і від 50% - з січня 2020 року. Автобуси повинні бути пристосовані для перевезення осіб з інвалідністю та маломобільних пасажирів.

А деякі міста світу пішли ще далі і запровадили взагалі безкоштовний проїзд у громадському транспорті. І все задля того, щоб зменшити забрудненість повітря та активізувати розвиток міст.

Є кілька варіантів цієї безкоштовності. Повністю безоплатно можна їздити у німецьких містах Темплін та Люббен. А в Уельсі, наприклад, безкоштовно можна проїхатись у вихідні. А от у китайському Ченду проїзд безкоштовний з п'ятої до сьомої години ранку, що дозволяє уникати заторів на дорогах.

Аналогічним шляхом пішли у Сінгапурі. А з 1 липня кожен регіон Естонії може переходити на безкоштовну модель громадського транспорту. Першим цим правом скористався повіт Харьюма. Якщо ініціативу підхоплять інші регіони, Естонія стане першою країною у світі з безкоштовним громадським транспортом.

До речі, 23 травня цього року жителі Києва зареєстрували петицію з вимогою встановлення безкоштовного проїзду у комунальному транспорті. Проте за місяць з необхідних 10 тис підписів петиція набрала лише 216.

Тим часом у Херсоні замість оновлення рухомого складу, перевізники знову заговорили про підвищення вартості проїзду. Цього разу просять 8 гривень

І, судячи з активного росту курсу долара, зупинятись на цій цифрі вони не планують. А от рівень сервісу з такою ж швидкістю навряд чи буде рухатись.

Олена ПІМЕНОВА