На Херсонщині якість ремонту перевірив дощ

У минулому номері газети "Сільські новини" було опубліковано статтю про ремонт доріг на Горностаївщині.

При написанні цього матеріалу я мала на меті з допомогою відповідальних посадових осіб, розповісти про те, які кошти виділено на ремонт доріг у Горностаївському районі та чи виконуються роботи.

"Про якість сьогодні не говоритимемо – побачимо через рік. Хоча це теж болюча тема..." - так я написала у статті.

Як виявилося чекати довго не довелося... Тож вимушена писати терміновий матеріал...

Не минуло й місяця після «латання» ям, як усі побачили, "якість" виконаних робіт. Погода допомогла. Злива, що пройшла минулої суботи (відразу після виходу статті) «перевірила» оту якість ліквідації вибоїн асфальтобетонного покриття. Не витримав зливи новий асфальт - разом з потоками води змило цілі шматки.

Невтішні світлини у мережі Фейсбук засвідчили шокуючий стан асфальтного покриття на вулиці Степовій, яка географічно розташована під значним нахилом до річки. Покриття тут змивало шматками.

Користувачі Фейсбук і наші читачі почали мені писати та при зустрічі висловлювати свої думки стосовно якості ремонту. Процитуємо деякі з них:

Людмила Кравчук: (подала фото) «Ось так вже сьогодні виглядає новий асфальт- з провулка Степового "приплив" на Покровську».

Andrey Vishninskiy: «Так асфальт на голу землю кинули. Добре хоч кошти встигли "освоїти"!

Христина Мітіна: «У нас дороги не ремонтують а бугрують ...насміх курям...»

Наразі дорога знову нагадує ту, що й була до ремонту. Чи то дощ занадто рано полив покриття, чи підрядник не надто добросовісно виконав роботу...

Тепер владі треба вирішити, хто винен, і за чий рахунок будуть відновлюватися «відновлені» дороги.

Звісно, підрядник, визначений Департаментом будівництва та інфраструктури Херсонської облдержадміністрації (якому передані державні кошти на ремонт) – ПП ''ВВС-АГРО'' (бригада з Нижіх Сірогоз) - буде все валити на стихію, мовляв, великі згони води зірвали асфальт... Та мабуть, якби дотримувалися технологій, то не зірвало б - зі світлини видно, що асфальт клали, справді просто на "голу землю".

Законом визначено, що організувати перевірку обсягів та якості будівельних та ремонтних робіт повинен замовник. Позаяк кошти на цю дорогу були виділені з держбюджету і розпоряджався ними Департамент облдержадміністрації, він же й визначав підрядника - то очевидно й має контролювати виконання робіт та визначити, хто відповідатиме за їх якість.

Загалом кожна людина може контролювати стан доріг, але всі ми розуміємо, що без спеціального обладнання та фахових висновків прості спостереження не мають обґрунтування.

Христина правильно зауважила: "У нас дороги не ремонтують - їх бугрують.." Це не лише її думка - більшість людей з подивом запитують: що то за така технологія ремонту, що ями латають буграми, невже не можна "заглибитися", щоб міцніше трималося?

Тож селищній раді, вочевидь, сьогодні треба вирішити, чи доцільно з таким підрядником мати справу, щоб виконувати ремонт ділянок дорожнього покриття ще двох вулиць у Горностаївці – Покровської та Свободи, на що кошти виділено (відповідно 150 та 65 тисяч) з бюджету селищної ради і вже підписано договір на виконання ямкового ремонту...

Зважаючи на ситуацію, що в Горностаївці «розмиває» дороги не лише у велику зливу, треба вже задуматися і над тим, що звичайне асфальтування вулиць незрозуміло за якою технологією, не дасть необхідного результату. Особливо тих вулиць, які географічно розташовані під значним нахилом до річки. Очевидно, без будівництва водовідведення на цих вулицях не обійтися.

І можливо треба дослухатися до думок небайдужих громадян.

Андрій Вишнінський написав у Фейсбук: «цитую: "Підписано договір на виконання ямкового ремонту з Нижньосірогозькою філією облавтодору" - чому саме з ними: всі пам"ятають, які дороги були завжди в Нижньосірогозькому районі! А ще, велике прохання до керівництва: ПЕРЕД ТИМ , як відновлювати асфальтове покриття на місцях нової водомережі, повністю закінчити роботи з підведення води ДО КОЖНОГО СПОЖИВАЧА і перевірити ЇЇ стан після варварівського загортання нових труб трактором! Величезні кам"яні брили падали на пластикові труби... Думаю буде багато неприємних несподіванок!»

А ще багатьох цікавить питання: чому підприємства, які дозволяють собі неякісну роботу на дорогах, отримують нові підряди і з ними укладають угоди?

Громадяни вимагають: винні мають понести відповідальність. Треба врешті-решт навчитися працювати якісно. Щоб один раз і на багато років, а не до першого дощу.

Наразі, хто винен у швидкому руйнуванні асфальту – невідомо. Це питання, сподіваємося, вирішуватиме спеціальна комісія. Чи доведуть, що насправді винен підрядник та чи погодиться він переробити дану ділянку дороги за власний кошт – побачимо згодом.

Любов РУДЯ