Про стратегію розвитку Херсонського держуніверситету

Про стратегію розвитку Херсонського держуніверситету

Говорили у минулий вівторок, 5 червня 2018 р. в Херсонському державному університеті, де відбувся науково-практичний семінар з питань розробки стратегії вишу.

В семінарі взяли участь представники адміністрації ХДУ, зокрема, виконуюча обов'язки ректора Наталья Тюхтенко, проректор з наукової роботи С.А.Омельчук, проректор з соціально-гуманітарної та науково-педагогічної роботи С.В. Кузнєцов, проректор з міжнародних зв'язків О.В. Лаврикова, проректор з фінансово-господарської роботи Максим Віннік, а також декани факультетів, завідувачі кафедр, керівники адміністративних відділів. Модератором заходу була експерт з питань освіти, консультант Олена Панич.

Під час семінару було відзначено, що стратегія університету є окремим документом, який відрізняється від візії чи перспективного плану розвитку університету.

Стратегія окреслює порівняно невелику кількість ключових цілей, досягнення яких дозволить значно покращити показники роботи закладу. Хороша стратегія, за умови її послідовної реалізації, навіть обмеженими ресурсами здатна забезпечити значні результати.

Ефективна стратегія сьогодні потрібна, перш за все, регіональним університетам, які потрапили в умови нерівної конкуренції з закладами вищої освіти столиці. Втім така стратегія має не лише локальне значення: у перспективі вона може призвести до значних змін на загальнонаціональному рівні.

Для розробки ефективної стратегії необхідно діагностувати перелік основних проблемних аспектів роботи закладу вищої освіти, розробити внутрішню політику та перелік узгоджених заходів, направлених на подолання цих труднощів.

Розробка стратегії може бути результативною тільки тоді, коли вона спирається на чітке розуміння стратегічних переваг університету і тих можливостей, які відкриває для нього зовнішнє середовище.

Учасники семінару провели цікаву дискусію про стратегічні переваги Херсонського державного університету, серед яких було відзначено великий набір спеціальностей, власні традиції та ідентичність університету, які роблять його унікальним закладом вищої освіти в регіоні.

Разом з тим неможливо було проминути увагою те, що популярність університету в очах студентів та абітурієнтів за останні роки знизилась. Звісно ж, це потребує першочергової уваги при постановці стратегічних цілей.

Під час семінару учасники проаналізували сучасний «соціальний портрет» студента ХДУ, окреслили найвагоміші риси роботи університету, які впливають на мотивацію студента вступати і навчатися в університеті.

Було відзначено також необхідність системної підтримки контактів університету з випускниками. Зокрема, слід з'ясувати, наскільки освіта, яку надає університет, допомагає його випускникам у працевлаштуванні і особистій життєвій самореалізації.

Окремим аспектом для постановки стратегічних цілей є підвищення показників наукової роботи університету. Останнім часом пріоритетним для працівників ХДУ стало викладання, а не наукові дослідження. Хоча адміністрація університету докладає багато зусиль для підтримки наукової роботи, ясно, що сьогодні наголос слід робити не на кількості, а на якості досліджень.

Важливим кроком у цьому напрямку може стати системне підвищення рівня володіння академічною англійською мовою науково-педагогічними працівниками, аспірантами і студентами університету. Це забезпечить їм значно кращий доступ до наукових публікацій світового рівня, які вони зможуть значно більше використовувати при проведенні власних досліджень, а також і в освітньому процесі.

Для завершення розробки стратегії планується проведення глибокого внутрішнього дослідження, що дозволить виявити потенційні можливості і сильні сторони університету, на розвиток яких будуть спрямовані зусилля керівництва.

Загалом стратегія Херсонського державного університету має стати орієнтиром, який дозволить змінити становище університету, відкрити нові перспективи для викладачів та студентів.

 Олександр СПІВАКОВСЬКИЙ