У Херсоні назріває конфлікт

У Херсоні назріває конфлікт

У Херсоні назріває конфлікт муніципальної влади та транспортного відомства держави. Протистояння спровокували плани Мінінфраструктури України передати у концесію Херсонський морський торговий порт.

Ця ідея обговорюється вже другий рік, але представників громади до дискусії ніхто не залучав. Тож, коли депутати міськради отримали від міністерства попереднє техніко-економічне обґрунтування і пояснювальну записку, вони справили ефект бомби, що розірвалася.

У відповідь Херсонська міськрада підготувала власне звернення до уряду, підписане більшістю депутатів (представників і провладних, і опозиційних політсил). У ньому автори розкритикували проект і відверто назвали його таким, що «суперечить інтересам територіальної громади».

На думку міськради, він може спричинити соціальний вибух, та ще й місцева скарбниця через нього доходів недобере. Їхнє обурення викликала, зокрема, «прив'язка» концесійних платежів майбутнього інвестора до мінімальної вартості оренди використовуваної портом земельної ділянки. Такі розрахунки депутати вважають «необґрунтованими та образливими» (цитата).

«Розробники проекту повинні були б у витратній частині спиратися на розмір орендної плати за використання земельної ділянки, яка дорівнює дванадцяти відсоткам від її мінімальної вартості», - зазначають у міськраді. За такого сценарію скарбниця громади не тільки опиниться у збитках, а ще й змушена буде нести додатковий тягар соціальних виплат портовикам, звільненим за скороченням штатів. І це заздалегідь нікого не влаштовує.

Утім, депутати критикують не заради самої критики. Вони нагадують Мінінфраструктури про інший проект концесії, розробка якого починалася ще 2014 року за участі фахівців з Литовської Республіки. Після ґрунтовного вивчення та обговорення його визнали гарним стартом до розвитку державно-приватного партнерства на базі порту й подали до міністерства у листопаді минулого року.

Але там документ чомусь до уваги не взяли. Муніципальна влада обласного центру вважає таке ігнорування грубою помилкою і вимагає поставитися до позиції громади з більшою увагою. Врешті-решт, консенсус конче потрібен.

Адже в розпорядженні органу місцевого самоврядування достатньо можливостей для «встромляння палиць у колеса» під час реалізації такого масштабного проекту. Та й жоден грамотний концесіонер не візьметься за його втілення у життя, якщо разом із портом отримає різкий спротив громади.

"Голос України"