У Херсонському державному університеті обговорили Концепцію педагогічної освіти

У Херсонському державному університеті обговорили Концепцію педагогічної освіти

Наприкінці минулого тижня у Херсонському державному університеті відбувся круглий стіл, присвячений обговоренню проекту Концепції розвитку педагогічної освіти.

Круглий стіл відбувся за участі генерального директора директорату вищої освіти і освіти дорослих Міністерства освіти і науки України Олега Шарова, народного депутата України, першого заступника комітету з питань науки та освіти Верховної Ради України Олександра Співаковського, директора департаменту освіти, науки та молоді Херсонської обласної державної адміністрації Євгена Криницького.

У роботі круглого столу взяли участь представники районних, міських управлінь освіти та закладів вищої, професійної, загальної середньої, позашкільної, дошкільної освіти, а також науково-педагогічні працівники Херсонського державного університету.

Засідання круглого столу відкрив новообраний ректор університету Олександр Співаковський, який привітав присутніх і наголосив на важливості цього проекту: «Питання концепції педагогічної освіти, ядром якого є підготовка вчителя, надзвичайно важливе. Адже від того, якого вчителя ми сформуємо, залежатиме майбутнє України через 15-20 років», – підкреслив Олександр Співаковський.

За словами Олега Шарова, зустріч проходить у контексті регіональних обговорень проекту Концепції, яке було ініційовано комітетом Верховної Ради України з питань науки і освіти та підтримано Міністерством освіти і науки України.

У своєму виступі Олег Шаров наголосив на тому, що Концепція ставить перед собою низку завдань та новацій. Основними напрямами дій визначено розроблення сучасної моделі педагогічної професії в контексті очікувань суспільства, перспектив розвитку національної економіки та глобальних технологічних змін; модернізацію вищої, фахової передвищої освіти за педагогічними спеціальностями; визначення перспективних шляхів безперервного професійного розвитку та підвищення кваліфікації педагогічних працівників.

Олег Шаров також окреслив головні завдання модернізації педагогічної освіти, а саме: випереджаючий розвиток, мінімальні освітні вимоги і продовження навчання, модернізацію ступеневої підготовки, практичну підготовку, академічну мобільність, матеріально-технічне забезпечення. Ключовими питаннями є питання навчання педагогів у найкращих педагогів-практиків, які б відчували загальну підтримку за навчання практики педагогічної праці.

Виступ Олега Шарова викликав активну дискусію. Зокрема, чимало питань пролунало від представників департаменту освіти, науки та молоді Херсонської обласної державної адміністрації, проректорів, деканів, завідувачів кафедр, науково-педагогічних працівників Херсонського державного університету, вчених КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», директорів і викладачів Бериславського педагогічного коледжу імені В. Беньковського.

Протягом майже тригодинного круглого столу учасники та гості заходу визначили перспективні шляхи безперервного професійного становлення та розвитку педагогічної освіти в України.

Сергій ОМЕЛЬЧУК,
проректор з наукової роботи ХДУ