На засіданні були присутні керівники адміністрацій морських портів та очільники міст, де є морські порти, представники Верховної Ради України, Мінінфраструктури, голова Асоціації морських портів України.
Жваве обговорення стратегії, обмін досвідом, планами, проблемами сформувало розуміння, що потрібно взаємодіяти на місцевому рівні і спільно вирішувати питання розвитку міст та інфраструктури, без якого неможливий тільки окремий розвиток морських портів. А також підтримка багатьох ініціатив на законодавчому рівні.
Всі учасники визнали, що частину портового збору необхідно спрямовувати до місцевого бюджету. Із методикою розрахунків цього відсотку будемо ще визначатися. Морпорти є активними користувачами транспортної мережі, але не беруть ніякої участі в забезпеченні життєдіяльності міста, крім сплати прибуткового податку.
Також на законодавчому рівні потрібно розробити стратегію розвитку автомобільних транспортних сполучень у портових містах та припортовій місцевості. Це питання дуже актуальне для Херсона, де Порт-Елеватор є перевантаженим у час збору врожаю. Вантажівки «розбивають» автошляхи, ускладнюється рух транспорту у припортовій території, створюються незручності для городян, тощо.
Болючим є і питання екології - відкритий спосіб перевалки вантажів у центрі міста потрібно змінити, використовуючи нові підходи і технології.
Також учасники наради зійшлись на тому, що до ради портів потрібно включити і міських голів. Місто й порт мають розвиватись паралельно, і тут потрібна співпраця представників морпортів і влади міста, - повідомила секретар Херсонської міської ради Олена УРСУЛЕНКО.