За словами Міністра інфраструктури України Володимира Омеляна, ЄБРР зобов'язується покрити витрати на технічну допомогу в організації зазначених концесійних проектів, а також на підготовку справедливих і прозорих конкурсів для залучення приватних інвесторів до передачі в концесію двох державних стивідорних компаній.
«Світові компанії в Україні - не фантазія і не примара. Це - майбутнє, яке ми щодня наближаємо. Я вдячний ЄБРР та іншим міжнародним партнерам, які вірять в те, що Україна змінюється, і що ми готові гарантувати чесні і прозорі правила на ринку. Переконаний, великі концесійні проекти в українських портах - питання найближчої перспективи», - наголосив Володимир Омелян.
«Реалізація концесійних проектів в морській галузі є логічним продовженням портової реформи, розпочатої в 2013 році. Розробка ТЕО і конкурсної документації на високому професійному рівні спільно з провідними міжнародними фінансовими організаціями стане запорукою прозорості конкурсу та економічної обґрунтованості концесії державних стивідорів.
А успішна реалізація пілотних для галузі проектів створить основу для довгострокового інвестування в розвиток портів на зрозумілих і взаємовигідних умовах як для бізнесу, так і для держави. Тільки за попередніми розрахунками, передача двох держстивідорів у концесію буде сприяти збільшенню вантажопотоку не менше, ніж на 5,5 млн тонн і залученню інвестицій в обсязі до 140 млн. дол. США», - зазначив керівник АМПУ Райвіс Вецкаганс.
Міністерство інфраструктури України
P.S. Нагадаємо, 14 листопада 2017 року з метою розвитку державно-приватного партнерства (ДПП) в портовій галузі Міністерство інфраструктури України і Міжнародна фінансова корпорація (IFC) підписали Меморандум про взаєморозуміння.
IFC допоможе структурувати проекти ДПП в двох українських портах - ДП «Стивідорна компанія «Ольвія» і ДП «Херсонський морський торговельний порт». IFC також вивчить можливість структуризації проекту ДПП з розвитку залізнично-поромного комплексу в ДП «Морський торговельний порт «Чорноморськ».
Раніше, в червні 2017 року Мінінфраструктури затвердило плани підготовки і реалізації пілотних проектів з передачі в концесію державного майна ДП «Стивідорна компанія «Ольвія», ДП «Херсонський морський торговельний порт», залізнично-поромного комплексу ДП «Морський торговельний порт «Чорноморськ» і майна ДП «Адміністрація морських портів України».