З Херсона до Києва – новим потягом? Ні – пішки…

Так хотілося почати цей матеріал фразою: «Нарешті в «Укрзалізниці» хтось «віддуплився» і до Херсона призначили ще один додатковий потяг!..». Дзуськи!!!

Хоча ще один додатковий потяг сполученням «Київ – Херсон – Київ» насправді призначено... Правда, наприкінці сезону він, що мертвому припарки, тим більше, що його призначено всього-то на 4 рейси.

Але й він принесе додаткові зручності для тих, хто вже приїхав відпочивати саме в нашу область? Така турбота дасть можливість зайвий раз сказати: «Ми для гостей області – все! Тільки приїздіть до нас!». Не дочекаєтеся, дорогі гості!!!

Цього року у нас із залізничним сполученням між курортами області (Херсон, Олексіївка, Генічеськ) та іншими областям України якось «не склалося».

Якщо пригадати, то минулого року «Укрзалізниця» призначала тільки в нашу область майже два десятки додаткових потягів, які сполучали наші курортні міста та містечки із зовнішнім світом України, що дало можливості області отримати «зайві» півтора – два мільйони відпочиваючих.

Цього року в залізничному департаменті, після призначення туди керівником «супер-фахівця-гастролера», все стало значно гірше, а наші місцеві чиновники здається взагалі забули, що це їх обов'язок займатися питаннями забезпечення життєдіяльності області.

Втім... на весь літній сезон цього року «Укрзалізниця» по всій державі призначила всього лише 35 додаткових потягів. Але, кому пощастило? Всім, чи тим, хто їх «вигризав»?

Обмежена кількість додаткових потягів (як влітку так і взимку), наштовхує на думку, що в «Укрзалізниці» або глибоко наплювати на те чим і як їздять Українці, або це є підтвердженням того, що у нас вже не залишилося ні якого резерву, і весь рухомий склад який тільки є вже виведено на лінії, а формувати нові потяги просто немає з чого – вагонів не вистачає.

І хоча в «Укрзалізниці» гордо рапортують про те, що «На серпень призначений новий поїзд «Миколаїв – Київ – Херсон», але це не так радісно, як здається на перший погляд.

По-перше, відправлятися потяг буде через день, і тільки 4 рази.

По-друге, потяг явно миколаївського формування, адже почне рух від цієї станції (з Миколаєва потяг № 274 відправлятиметься 11, 13, 21, 23 серпня, а з Києва № 151 – 12, 14, 22, 24 серпня).

По-третє, маршрут прокладено через Миронівку(!), для тих, хто знає географію вже є відповідь чому це не цікавить Херсон! У складі потягу обіцяють – купейні, плацкартні і навіть вагони класу «люкс».

А тепер давайте міркувати: кому спало на думку формувати саме такий маршрут? Невже постійно «концертуючому» іноземному директору «Укрзалізниці», який мало буває в Україні і дуже погано знається на нашій географії? Інакше ні як не можна списати «непорозуміння» щодо маршруту потягу «Миколаїв – Київ – Херсон».

Якщо йти за логікою «головного машиніста країни», то для того, аби подолати відстань у 74 кілометри між Миколаєвом і Херсоном (на що рейсовий автобус витрачає трохи менше години, а потяг біля двох), то слід спочатку проїхати додаткові 600 км до Києва, а потім стільки ж назад (тим самим додав до маршруту зайвих 16 – 18 годин). Цікава пропозиція.

Хотілося вірити, що це звичайна суто технічна помилка і потяг до/з Миколаєва буде їхати у/з Київ через Херсона. А відпочиваючи та Херсонці матимуть можливість дістатися до столиці.

Ні, панове. Не бувати цьому. Чому? Та тому, що потяг рухається так, як написано!!!

У вказані дні потяг № 274 буде відправлятися з Миколаєва за таким маршрутом: Миколаїв (16:09) – Долинська (18:22) – ім. Т. Шевченко (21:25) – Миронівка (23:10) – Біла Церква (00:05) – Фастів (00:39) – Київ-Пасажирський (01:36).

А де ж Херсон? Його не має (пригадали: «потяг рухається через Миронівку»). Чому? Мабуть тому, що в «Укрзалізниці» нас цього року дуже не люблять.

Що ж стосується потягу № 151 «Київ – Херсон», то він рухається таким маршрутом: Київ-Пасажирський (07:42) – Миронівка (10:15) – Миколаїв-Пас (16:56) – Херсон (17:58). Т.т. до Херсона все ж доїхати можна (і знову через Миколаїв). А назад? Ні! Чому?

Адже зрозуміло, що для того, аби відправиться наступного дня з Миколаєва(!) потяг все одно (ПОРОЖНЯКОМ) доведеться переганяти на станцію Миколаїв. Де ж логіка? Чому ж не забрати пасажирів з такої великої станції як Херсон?

Чи наше керівництво області ніяким чином не зацікавлено у тому, аби ті хто їдуть на відпочинок в нашу область мали максимум зручностей? Виходить, що керівники Миколаївської ОДА більші патріоти, і там спромоглися «вигризти» додаткові зручності для тих, хто їде на відпочинок у Коблево?

І це при тому, що його неможна по кількості відпочивальників порівняти навіть з Залізним Пором чи навіть Більшовиком. Як же так? Де ж максимум зручностей? Де максимум для того, аби область заробляла?

Так, зрозуміло, що сьогодні існує децентралізована система продажу квитків, і на потяг від Миколаєва до Києва, можна придбати квитки у Інтернет (поки є на всі дати), але відпочиваючим з Херсона слід ще дістатися до Миколаєва. І хоча це всього 74 км, але їх треба ще подолати. Де ж комфорт? Де ж турбота?

Що стосується Миколаївців, то у них явно є потужне лобі в Києві. А як інакше пояснити те, що Миколаїв має ще один додатковий потяг сполученням до Києва?

«Укрзалізниця» ввела ще один додатковий потяг за маршрутом «Миколаїв – Київ», він здійснить всього три рейси. Цей потяг так само не заходить у Херсона, але відпочиваючі все ж мають шанс вибратися у столицю.

Потяг № 206 відправлятиметься 6, 12, 20 серпня із Миколаєва об 11.53, і прибуватиме у столицю о 20.50, того ж дня. В ці ж самі дати, о 6.17, з Києва буде відправлятися потяг № 205, за маршрутом «Київ – Миколаїв», і прибуватиме на станцію призначення, того ж дня, о 16.25.

От і виникає питання, про що турбуються очільники нашої області? Про те аби завойовувати собі політичні дивіденди – вчиняючи дії на рівні порушення Конституції України (щодо переводу всіх шкіл області на викладання виключно українською мовою), або знаходити реальні шляхи наповнення місцевих бюджетів шляхом практичного вирішення нагальних проблем?

Що ж важливіше – політична спекуляція і дестабілізація ситуації (мовне питання завжди ставало приводом роздмухати скандал), чи спокійний і належний розвиток області?

У другому випадку правда треба працювати, а у першому досить просто плекати язиком... Але, «першопрохідців» – «Даєш суцільну українізацію!» можуть помітити у Києві і дати цукерку (залишити при посаді), а за те, що місцеві бюджети отримують гроші ніхто «відкатом» не порадує. А кому така робота потрібна?

Сергій ОСОЛОДКІН