Ціна на проїзд у Херсоні: вартість не підняли, страйк зародили?

Сьогоднішній день став знаковим для міста Херсона: одразу дві події у його громадському житті.

По-перше, у членів виконкому так і не вистачило «запалу», чи якихось інших аргументів піти проти волі народу, і вони не підтримали пропозицію одного з членів виконкому, який з голосу запропонував розглянути питання щодо підняття цін на проїзд у маршрутках обласного центру.

«Несподіванкою» така пропозиція була хіба що 2 хвилини тому спустився з Місяця. Переаншлаг присутніх у малій залі, там де відбувається засідання членів виконкому, свідчив, що питання гостре і воно на слуху у громадськості, і що ним цікавляться представники ЗМІ.

І хоча питання було останнім номером у порядку денному, але воно було без сумніву № 1 у житті міста.

Вже понад два тижні все місто будоражать різні чутки щодо того наскільки буде піднято ціну. Перевізники пропонували зробити вартість проїзду навіть 12 грн за одну поїздку. Хоча заздалегідь було відомо, що скоріш за все, зійдуться на ціні у 5 грн.

Звідки взялася така ціна? Її «розрахували» самі перевізники включивши до її складу всі ті чинники, які вважали за потрібним. І вставили таки покажчики, які їм сподобалися.

Так, наприклад, один із перевізників вказав навантаження «пасажиропотоку» на одну транспорту одиницю, яке дорівнює перевезенню 4 осіб за все маршрутне «коло». Хтось колись був свідком побідного, навіть у літні години «затишшя» у «пляжний день» вихідного дня опівдні?

Крім того, існує маса претензій до тих, хто надає послуги, а точніше категорично їх не надає: дотримання графіків руху, частота руху на маршруті, час роботи, якість обслуговування тощо. Всі претензії у свій бік перевізники відкидають.

Друга маса претензій до профільного управління ХМР, яке нічого не робить для того, аби якість насправді стала бодай трішки цивілізованою.

Адже якщо у Договорі прописано, що автоперевізник повинен працювати до 24 годині, а вже після 19 його автобусів не знайдеш на маршруті, то місто, яке є замовником послуг, повинно відповідним чином на це реагувати – карати.

Але Управління є пасивним спостережником і тільки констатує, що є факти, при цьому не вживаючи будь-яких дієвих заходів щодо виконання умов Договорів.

Фактично в місті останні кілька років перевізники диктують умови на яких вони працюють і керують процесом. Місто повністю опинилося в руки автоперевізної мафії.

Скоріш за все це відбувається тільки через те, що той, хто повинен контролювати ситуацію отримує зиск від перевізників, і закриває очі на реальну ситуацію. Начальник управліня транспорту та зв'язку змінюються регулярно, а ситуація залишається незмінною.

Фактично про питання підняття ціни на проїзд говорили, як про вирішене. Майже ніхто не сумнівався у тому, що попри всі аргументи розуму щодо необґрунтованості підняття ціни, виконком все ж проголосує цю пропозицію.

Але, сталося диво. Після майже годинного обговорення Миколаєнко виніс питання на голосування, з додатковою умовою: розірвання угод з тими перевізниками, які не виконуватимуть умов договору з міською радою. Така пропозиція набрала 8 вісім голосів «за», 1 – «проти», і 1 – «утримався». Такої кількості голосів недостатньо для прийняття позитивного рішення...

Нагадаю, що під час громадських слухань, які відбулися напередодні засідання виконкому, подавляюча більшість яких були ті, хто займається перевезеннями пасажирів, було підтримано пропозицію щодо підняття тарифів.

Прикро, але більшість громадян міста навіть ті, хто могли б бути у цей час на слуханнях – пенсіонери, так і не спромоглися прийти на них аби відстояти свою позицію. Знову інертність мас зробила свою справу, так як і під час виборів. Відтепер народ буде знову «скиглити», що їх «ніхто не любить».

Отже, виконком рішення щодо підняття ціни не підтримав. Що далі? Яка реакція перевізників? Дехто з них заявив, що вони будуть страйкувати. Хто від того виграє? Програють обидві сторони.

Сталася сьогодні ще одна знакова подія – було скасовано позачергову сесію ХМР, під час якої планували розглядати питання дострокової відставки секретаря ради.

А на фоні загострення політичного протистояння всередині окремих політичних партій (ініціювання відкликання одразу 9 депутатів від 4 різних політичних сил), ситуацію із рішенням виконкому і проведенням позачергової сесії, ще більше ускладнили і заплутали...

Як стверджують аналітики, скоріш за все на весні, нам слід чекати якихось кардинальних змін не тільки у ХМР (особливо на фоні того, що міського голову Херсона викликають на допит до Генеральної прокуратури не у якості свідка), а й у політикумі України. Що ж чекаємо...

Сергій ОСОЛОДКІН