Чи є різниця у виплатах для сільчан і городян?

Чи є різниця у виплатах для сільчан і городян?

«Ми, мешканці села Благодатне Білозерського району, звертаємося до вас за допомогою, – написали до "Гривни" читачі

Ми живемо в селі, де не проведено природний газ. Користуємося скрап­леним. Ціна одного балона – 330 гривень. Його для сім'ї вистачає на 1,5–2 місяці. Вугілля на сезон необхідно три тонни. Вартість однієї тонни – 3200–3300 гривень. А ще треба купити дрова. Це теж не дешево.

Документи на субсидію подають в основному пенсіонери. А пенсії у людей – 1200–2000 гривень. При цьому субсидії на цілий рік дають 2000–2200 гривень. Що за них на цілий рік можна придбати?

Прочитали в газеті, що середня зимова субсидія становила 1500 гривень. Це в місяць чи на опалювальний сезон?

Чому сільчани одержують ту нещасну допомогу лише раз на рік? Чому така різниця між людьми, які проживають у занедбаних селах і в цивілізованих містах?»

Як відомо, згідно з діючими законодавчими нормами, субсидії призначають за наявності різниці між розміром плати за житлово-комунальні послуги, скраплений газ, тверде та рідке пічне побутове паливо в межах соціальної норми житла та соціальних нормативів користування житлово-комунальними послугами та обсягом визначеного Кабінетом міністрів обов'язкового відсотка платежу.

Субсидію для придбання твердого палива й скрапленого газу призначають відповідно до встановлених мінімальних норм забезпечення населення й граничними показниками їх вартості.

Як інформує відділ держдопомоги й субсидій департаменту соцзахисту населення Херсонської ОДА, мінімальні норми забезпечення:

- тверде паливо – 2 тонни на домогосподарство;

- скраплений газ, який викорис­товується для приготування їжі, – два балони (42 кілограми) на рік на одну-дві особи, три балони (63 кілограми) – на трьох-чотирьох, чотири балони (84 кілограми) – на п'ять і більше громадян.

Граничні показники вартості, встановлені Кабміном на 2016 рік:

- одна тонна твердого палива – 1532,89 гривні;

- один балон скрапленого газу – 196,66 гривні.

З одного боку, не треба забувати, що держава компенсує малозабезпеченим сім'ям лише частину витрат на оплату житлово-комунальних послуг як мешканцям міст, так і сіл. І розмір субсидії залежить від різних чинників та розраховується для кожного господарства окремо. Інше питання – нормативи.

Безумовно, в багатьох виникає питання: чому саме 2 тонни? Чому так занижені норми споживання вугілля домогосподарствами? Із яких міркувань розрахункова вартість тонни вугілля настільки нижче ринкової?

Відповіді на всі ці запитання містяться в по­станові Каб­міну № 356 від 23 квітня 2012 року «Про встановлення мінімальних норм забезпечення населення твердим паливом і скрапленим газом та граничних показників їх вартості для надання пільг і житлових субсидій за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам». Сьогоднішні нормативи розраховують множенням нормативної ціни 2012 року в 950 гривень за тонну вугілля на прогнозні індекси споживчих цін на 2016 рік. От і виходить те, що маємо.

Та вихід є – для збільшення субсидії необхідно змінити постанову Кабміну № 356. Як стало відомо, 8 серпня Кабінет міністрів прийняв постанову щодо перегляду встановлення граничних показників вартості твердого палива та скрапленого газу для надання населенню пільг і житлових субсидій. За інформацією офіційного сайту Кабміну, запропоновано встановити граничну ціну твердого палива на рівні 2000 гри-вень за 1 тонну твердого палива та 200 гривень за один балон скрапленого газу.

«Для реалізації цього рішення необхідно збільшити розмір субвенції з державного бюджету на 1 мільярд 300 мільйонів гривень, таким чином загальний обсяг складатиме 2,5 мільярда гривень, – обґрунтував міністр соціальної політики Андрій Рева. – У першому півріччі 2016 року пільгами та субсидіями скористалися понад 450 тисяч сімей. На ці цілі нараховано 760 мільйонів гривень. Але наразі з огляду на збільшення граничної ціни твердого палива та скрапленого газу на надання пільг і субсидій буде проведено донарахування відповідних показників для згаданих сімей.

Видатки на збільшення соціальних гарантій забезпечуватимуться за рахунок перерозподілу коштів на надання пільг та субсидій на оплату житлово-комунальних послуг, що накопичилися на рахунках підприємств – надавачів послуг за підсумками опалювального сезону 2015–2016 років, у зв'язку з невикористанням державних видатків та субсидій внаслідок теплої зими – близько 11 мільярдів гривень».

Олена ГРЕБЕНЮК