Вітчизняний док обійде навколо Африки

Вітчизняний док обійде навколо Африки

На херсонському державному суднозаводі "Паллада", який входить до складу концерну "Укроборонпром", успішно завершили випробування нового доку вантажопідйомністю у 8,5 тисячі тонн.

Його виготовили для компанії з Південно-Африканської Республіки, і тепер величезну споруду завдовжки понад сто метрів потужний буксир навколо всієї Африки транспортуватиме до тамтешнього порту Дурбан. Цей довгий шлях займе майже двох місяців.

Одразу після передачі доку компанія з ПАР має повністю розрахуватися за послуги української верфі. Загалом вони коштували понад дев'ять мільйонів доларів США, хоча в процесі будівництва замовники сплатили лише 20-відсотковий аванс.

Та після остаточного розрахунку суднозавод ще має погасити кредит і відсотки за ним, а згодом віддати 75 відсотків чистого прибутку до державної скарбнички, як це передбачив ще колишній склад Кабміну.

Отже, виконавцеві робіт залишаться "сльози", і той самий хронічний дефіцит обігових коштів. А вони вкрай потрібні: кранове, компресорне, газорізальне обладнання та парк верстатів "Паллади" морально та фізично застаріли на 96 відсотків. Ця техніка працює переважно із 60--70-х років минулого століття, хоча є механічні "ветерани" ще з 40-х років.

Директор суднозаводу Валерій Маломан каже: лише на перший етап модернізації підприємства, створеного ще 1936 року, потрібно 22 мільйони гривень. Херсонські корабели сподівалися, що за рахунок надходжень від продажу ремонтного доку можна буде придбати бодай частину потрібного обладнання.

Але після вилучення трьох чвертей чистого прибутку до держбюджету всі плани "накриваються мідним тазом". Тож значимих досягнень після виконання великого контракту для "Паллади" залишається два: погашення боргів по зарплаті робітників, які сягнули трьох мільйонів гривень, та звільнення майданчика під нові роботи.

Док, який незабаром рушить до ПАР, ще навесні 2012 року замовила фірма з Казахстану для використання на Каспії. Але "на півдорозі" фінансування припинилося, а згодом тамтешні бізнесмени остаточно відмовилися від участі в проекті. Тож контракт із південноафриканською компанією для суднозаводу був, як щаслива знахідка.

Голос України