Система «сальдо» на дорогах: «Сначала думают как украсть, а потом что-то сделать на остатки…»

Это цитата из широко разрекламированного в некоторых херсонских СМИ телеэфира «5 канала» о состоянии украинских дорог. Не устаем удивляться цинизму бывшего мэра Херсона Владимира Сальдо... Теперь, уже в качестве народного депутата Украины, этот государственный деятель на всю страну рассказывает: как это...нужно делать!

Херсонские журналисты не поленились и расшифровали «прямую речь» из «звездного эфира» (5 канал Програма «Час. Підсумки дня» 6.02.2012) нардепа В.Сальдо. Присядьте, если стоите, - это все же наш бывший мэр, а не пришелец с другой планеты, где нет дорог:

«Незалежно від партії (!) по дорогам їздять усі... Чиновники в тому числі. І рішення цієї задачі якраз знаходиться не в напрямку звинувачення, і пошуку винних, воно знаходиться в іншому напрямку. Потрібно перейти до системного планування, утримання, розвитку будівництва шляхів. В тому числі і в містах. Я тривалий час працював міським головою Херсона. І знаю проблеми свого міста, вони аналогічні з іншими містами...

За останні 20 років кількість автомобільного транспорту в Україні збільшилася в десятки разів. В тому числі і багатовантажного. А за цей же час кількість ремонту шляхів, обсягів ремонту шляхів зменшилася.

Ми всі їздимо в автомобілях і всі знають що шляхи, дорожнє покриття знаходиться в жахливому стані. Давайте ми говоритимемо про те, щоб вони стали в кращому стані. Чарівності не відбудеться - так раз і хтось махне, або витягне, як старик Хотабич, і все зміниться за хвилинку. Для того, щоб створити нормальні умови розвитку дорожньої мережі треба підходити до цієї проблеми системно. Для початку треба зробити реєстр повний тих шляхів які є в Україні.

Треба розподілити його...є досвід Німеччини, Італії - де нормальні шляхи, розподілити і закріпити ці шляхи за кожною окремою організаційною структурою. Там так - місто відповідає за свої дороги, село за свої, держава за свої, область за свої. Таким чином є власник. Це дасть можливість залучати кошти...

Спочатку треба побудувати. А потім думати про «бонуси» чи ще щось...Дійсно - дуже часто навпаки виходить(!). Спочатку думають як вкрасти, а потім щось зробити на залишки (залишок – «сальдо», бух.термін). Все, що допоможе встановити систему більш ефективної роботи по ремонту та утриманню доріг, необхідно застосовувати. Але для цього треба виховати внутрішню відповідальність тих працівників які це роблять.

Корупція, як ви говорите, і це підтверджує прокуратура, існує (!). І для того щоб вона зменшена була треба зробити так, щоб людина відчувала, що якщо він порушує закони і візьме хабара, замість того щоб зробити свою роботу, то він буде нести відповідальність вже за законом. Це один з елементів виховання і підтримання порядку. До нього треба додати дійсно і громадський контроль. Але головна ланка - треба створити систему спочатку планування потім проектування, потім замовлення виконання робіт і вже потім контроль...

Я вам скажу вихід: є приклад і в Україні будівництва ефективного, яке служить багато років... Я скажу про ту дорогу, якою мені часто доводиться їздити... Це дорога Київ-Одеса (!). 7 років тому там серйозні обсяги робіт були зроблені... це ще було при Кірпі. Нормальна технологія, працювали там всі - і «Альтком», і італійці, всі!

Пропозиція конкретна така: коли грошей немає давайте не будемо говорити що щось буде ефективне. Треба робити хоча б щось, але все рівно задоволених не буде...»

Комментировать эти «откровения специалиста», который 10 лет(!) отвечал за состояние дорог в доверенном ему городе Херсоне, а теперь приводит нам примеры Германии или Италии, - достаточно сложно, слов не хватает... Может у читателей в комментариях получится...

P.S. Вот как, к примеру прокомментировал состояние херсонских дорог, в бытность В.Сальдо мэром Херсона, Премьер-министр Украины Николай Азаров: «Таких плохих дорог, как в Херсоне, я нигде не видел...и это, наверное, не худшие, ведь меня возили, наверное, по лучшим? А что же вокруг?», - ужасался тогда Премьер-министр.

Интересно, что теперь скажет Николай Янович Владимиру Васильевичу, встретив его в каком-нибудь парламентском комитете, где бывший херсонский мэр будет распространять «систему сальдо» на всю территорию нашей страны?

Предлагаем несколько «иллюстраций» к комментариям по состоянию херсонских дорог:

Херсон, ул.Ленина (Соборная)

Херсон, центр города (фото В.Маруса)

Херсон, Спартаковский переулок (фото пользователей сайта "УкрЯма")

 

Херсон, ул.Фонтанная (фото пользователей сайта «УкрЯма»)

Херсон, ул. Лавренева (фото пользователей сайта «УкрЯма»)

Продолжение следует...

ОСТАННІ НОВИНИ

ЖИТТЯ