Система «сальдо» на дорогах: «Сначала думают как украсть, а потом что-то сделать на остатки…»

Это цитата из широко разрекламированного в некоторых херсонских СМИ телеэфира «5 канала» о состоянии украинских дорог. Не устаем удивляться цинизму бывшего мэра Херсона Владимира Сальдо... Теперь, уже в качестве народного депутата Украины, этот государственный деятель на всю страну рассказывает: как это...нужно делать!

Херсонские журналисты не поленились и расшифровали «прямую речь» из «звездного эфира» (5 канал Програма «Час. Підсумки дня» 6.02.2012) нардепа В.Сальдо. Присядьте, если стоите, - это все же наш бывший мэр, а не пришелец с другой планеты, где нет дорог:

«Незалежно від партії (!) по дорогам їздять усі... Чиновники в тому числі. І рішення цієї задачі якраз знаходиться не в напрямку звинувачення, і пошуку винних, воно знаходиться в іншому напрямку. Потрібно перейти до системного планування, утримання, розвитку будівництва шляхів. В тому числі і в містах. Я тривалий час працював міським головою Херсона. І знаю проблеми свого міста, вони аналогічні з іншими містами...

За останні 20 років кількість автомобільного транспорту в Україні збільшилася в десятки разів. В тому числі і багатовантажного. А за цей же час кількість ремонту шляхів, обсягів ремонту шляхів зменшилася.

Ми всі їздимо в автомобілях і всі знають що шляхи, дорожнє покриття знаходиться в жахливому стані. Давайте ми говоритимемо про те, щоб вони стали в кращому стані. Чарівності не відбудеться - так раз і хтось махне, або витягне, як старик Хотабич, і все зміниться за хвилинку. Для того, щоб створити нормальні умови розвитку дорожньої мережі треба підходити до цієї проблеми системно. Для початку треба зробити реєстр повний тих шляхів які є в Україні.

Треба розподілити його...є досвід Німеччини, Італії - де нормальні шляхи, розподілити і закріпити ці шляхи за кожною окремою організаційною структурою. Там так - місто відповідає за свої дороги, село за свої, держава за свої, область за свої. Таким чином є власник. Це дасть можливість залучати кошти...

Спочатку треба побудувати. А потім думати про «бонуси» чи ще щось...Дійсно - дуже часто навпаки виходить(!). Спочатку думають як вкрасти, а потім щось зробити на залишки (залишок – «сальдо», бух.термін). Все, що допоможе встановити систему більш ефективної роботи по ремонту та утриманню доріг, необхідно застосовувати. Але для цього треба виховати внутрішню відповідальність тих працівників які це роблять.

Корупція, як ви говорите, і це підтверджує прокуратура, існує (!). І для того щоб вона зменшена була треба зробити так, щоб людина відчувала, що якщо він порушує закони і візьме хабара, замість того щоб зробити свою роботу, то він буде нести відповідальність вже за законом. Це один з елементів виховання і підтримання порядку. До нього треба додати дійсно і громадський контроль. Але головна ланка - треба створити систему спочатку планування потім проектування, потім замовлення виконання робіт і вже потім контроль...

Я вам скажу вихід: є приклад і в Україні будівництва ефективного, яке служить багато років... Я скажу про ту дорогу, якою мені часто доводиться їздити... Це дорога Київ-Одеса (!). 7 років тому там серйозні обсяги робіт були зроблені... це ще було при Кірпі. Нормальна технологія, працювали там всі - і «Альтком», і італійці, всі!

Пропозиція конкретна така: коли грошей немає давайте не будемо говорити що щось буде ефективне. Треба робити хоча б щось, але все рівно задоволених не буде...»

Комментировать эти «откровения специалиста», который 10 лет(!) отвечал за состояние дорог в доверенном ему городе Херсоне, а теперь приводит нам примеры Германии или Италии, - достаточно сложно, слов не хватает... Может у читателей в комментариях получится...

P.S. Вот как, к примеру прокомментировал состояние херсонских дорог, в бытность В.Сальдо мэром Херсона, Премьер-министр Украины Николай Азаров: «Таких плохих дорог, как в Херсоне, я нигде не видел...и это, наверное, не худшие, ведь меня возили, наверное, по лучшим? А что же вокруг?», - ужасался тогда Премьер-министр.

Интересно, что теперь скажет Николай Янович Владимиру Васильевичу, встретив его в каком-нибудь парламентском комитете, где бывший херсонский мэр будет распространять «систему сальдо» на всю территорию нашей страны?

Предлагаем несколько «иллюстраций» к комментариям по состоянию херсонских дорог:

Херсон, ул.Ленина (Соборная)

Херсон, центр города (фото В.Маруса)

Херсон, Спартаковский переулок (фото пользователей сайта "УкрЯма")

 

Херсон, ул.Фонтанная (фото пользователей сайта «УкрЯма»)

Херсон, ул. Лавренева (фото пользователей сайта «УкрЯма»)

Продолжение следует...