І тут ціни ростуть

І тут ціни ростуть

На залізниці зросли ціни на 14,2%, а ми можемо стати законодавцями моди! Починаючи з 31 березня ціни на перевезення вантажів «Укрзалізниця» підняла на 14,2%. Як завжди це пояснюють тільки тим, що від цього нам стане краще жити.

Як заявив директор з економіки та фінансів «Укрзалізниці»: «Індексація тарифів на вантажні залізничні перевезення в межах України на 14,2% – це перший етап на шляху до впровадження постійно діючої моделі автоматичної індексації тарифів на індекс цін виробників промислової продукції».

Цього разу ціну підняли «на глазок», а далі її будуть піднімати автоматично з «науковим підґрунтям». За словами Рязанцева, нова концепція тарифоутворення на залізничному транспорті буде розроблена «Укрзалізницею» спільно з учасниками ринку до 1 липня 2019 року.

«Укрзалізниця» вважає: «Тариф на вантажні перевезення з 30 березня проіндексований на рівень індексу цін виробників промислової продукції вперше в історії, що справедливо по відношенню як до «Укрзалізниці», так і до вантажовідправників».

Там вже відкрили спеціальний інвестиційний рахунок, на якому будуть акумулюватися кошти від індексації тарифів, що дозволить компанії ефективніше співпрацювати з ринком щодо питань використання отриманих фінансових ресурсів.

Наступний крок – автоматична індексація тарифів. «Найголовнішим є те, що сьогодні вже не стоїть питання про доцільність запровадження автоматичної індексації тарифів. Залишається тільки вирішити, в які терміни це буде зроблено, оскільки загальна система тарифоутворення, як це обговорювалося на нараді в Державній регуляторної службі України, буде розроблена «Укрзалізницею» спільно з учасниками ринку та державними органами до 1 липня 2019 року і повинна усунути всі недосконалості існуючої системи, як, наприклад, розрив у вартості перевезення вантажів, порожнього пробігу і доповнена необхідними елементами автоматичної індексації», - повідомив Рязанцев.

Він також додав, що «Укрзалізниця» вже запропонувала учасникам ринку регулярну індексацію, що буде відбуватися щокварталу за фактичними змінами індексу цін виробників промислової продукції.

«Укрзалізниця», серед іншого, пропонує ввести т.з. «інвестиційну складову тарифу», яка може вводитися додатково при реалізації окремих інвестиційних проектів, програм, і зараз ведуться роботи по формулі цієї складової.

«Ми сподіваємося, що всі наші пропозиції щодо нової моделі тарифоутворення будуть підтримані ринком, і ми зможемо в решті-решт розділити інфраструктурну і локомотивну складову тарифу і вивести їх на економічно обгрунтований рівень. Це дозволить «Укрзалізниці» залучити кошти на реалізацію інвестиційної програми компанії і максимально оперативно змінити на краще ситуацію зі станом тягового рухомого складу», - зазначив Рязанцев.

Що все це означає для пересічних громадян? Тільки одне – ціни на товари, продукти, послуги будуть зростати й далі. Нас питати звісно про це не будуть, нас ставитимуть перед фактом.

Не слід забувати, що саме залізниця є тим транспортом, яким перевозять, крім іншого, і основні об'єми пального, вартість якого закладають у ціну кожного буханця хліба чи кілограму картоплі. Отже, ціни й далі будуть рости, а ми з вами й далі зможемо купувати все менше й менше і продуктів, і ліків, і тепла, про товари народного споживання мабуть слід буде забути взагалі.

Що там із гардеробом прабабусі у селі на горищі? Хто не викинув – той молодець. Цієї весни-літа, я свідчать світові законодавці моди, які були представлені на показах у Парижі, Лондоні, Італії та Німеччини у тренді: коротка спідниця (максимум наскільки можливо); широкі кльошовані джинси (часто зібрані з різних клапотів); в'язані (макраме) плаття, спідниці, топи; гольфи до коліна; черевики (різного кольору та на високих підборах; великого розміру кардигани («піджаки»).

Все це носили 30 років тому. Час ставати модними! Світовий ринок моди підіграв нам з вами. Ми будемо найпросунутішими модниками. То може слід дякувати дядям, які зароблять на нас з вами на залізниці, а не лаяти їх?

Сергій ОСОЛОДКІН