Лікарняні херсонцям видаватимуть по-новому

Лікарняні херсонцям видаватимуть по-новому

Епідемія грипу все більше захоплює територію країни. Цього сезону Херсонська область поки її що не перетнула, але із такою погодою: підвищена вологість, постійний перепад температур – маємо всі шанси і ми, нажаль.

У деяких областях критичні пороги «зметені». По кількості смертей цей сезон перекрив кілька попередніх. Чому у першій чверті ХХІ століття українці продовжують вмирати від застуди, тоді коли весь цивілізований світ забув про неї? Що відбувається? В Україні реХформи від «лікаря-смерть».

Одна з них цього року може торкнутися кожного хворого у працездатному віці обіцяють новинку щодо виписування лікарняного: «Щорічно в Україні видається до 5,5 млн. «лікарняних». Міняємо і осучаснюємо цю систему, щоб кожен пацієнт міг отримати листок непрацездатності швидко і без зайвих зусиль.

- Уряд прийняв рішення про створення електронного реєстру «лікарняних». Планується, що вже в 2019 році електронні лікарняні листи повністю замінять паперові», - «радісно» звітують у Кабінеті міністрів України (КМУ) та Міністерстві охорони здоров'я (МОЗ).

Нагадаю: 28 листопада 2018 року, Уряд прийняв постанову КМУ «Про створення Електронного реєстру листків непрацездатності», відповідно до якої в Україні буде створено «...Електронний реєстр листків непрацездатності як системи накопичення, зберігання і використання інформації про видані, продовжені і враховані листи непрацездатності з використанням інформаційної інфраструктури реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування».

Електронний реєстр листків непрацездатності повинен запрацювати цього року. Але, як саме він буде працювати? У якій формі будуть їх «виписувати»? Як вони потраплятимуть до бухгалтерії підприємства? Як будуть опрацьовуватися? Як нараховуватимуться кошти? Відповідей на ці питання поки пересічні бухгалтери дати не змогли.

Більшість із тих, з ким ми консультувалися, взагалі не чули про такі нововведення, а ті хто чули, не уявляють механізм втілення у життя. Адже для цього, як мінімум, підприємство повинно вести повний електронний бухгалтерський облік та звітність.

А що робити маленьким підприємствам, а фізичним-особам підприємцям, у яких взагалі немає електронної форми обліку? Як у такому випадку буде потрапляти листок непрацездатності у бухгалтерію підприємства? Хто буде мати до нього доступ, адже там міститься суто конфедиційна інформація про стан здоров'я людини, яка не підлягає розголошенню.

Питань як формальних, технічних, так і суто моральних більш ніж вдосталь...

У той же час у МОЗ продовжують переконувати, що оформлення та продовження «лікарняних» має стати зручним процесом, а електронний реєстр повинен заощадити час пацієнтам і лікарям: «Хворі не повинні збирати по кабінетах печатки, а лікарі не повинні витрачати час на зайву паперову роботу.

Пацієнт буде так само отримувати лікарняний у лікаря. Але правила контролю повинні бути осучаснені, а сам бланк – стати електронним».

Щось тут із логікою: «отримувати» у лікаря, але «електронний» лікарняний? Термін «отримувати» має на увазі «тримати в руках», а «електронний» зовсім інше. То, що ж «отримає» хворий, і що «віддаватиме» керівнику?

Хоча сам підхід, по суті, правильний – навіщо бігати по кабінетах поліклініки, створювати і вистоювати черги лише для того, аби підтвердити, що ти не «слон» і насправді «Іванов», який перебував на лікарняному у лікаря «Петрова».

Рішенням КМУ, про яке йшлося вище, визначено, що вже до 1 лютого цього року центральні органи виконавчої влади спільно з Фондом соціального страхування України повинні розробити і подати на розгляд КМУ проект положення про Електронний реєстр листків непрацездатності та забезпечити технічні можливості, необхідні для функціонування реєстру.

Подивимося, чим закінчиться нововведення: принесе спрощення чи додасть головного болю. А 1-е лютого вже не за горами. Про розробку проекту поки не повідомлялося...

Сергій ОСОЛОДКІН