Бюджет збільшується, але це не означає, що жити херсонці будуть краще

Бюджет збільшується, але це не означає, що жити херсонці будуть краще

Як відомо Кабінет Міністрів України наполегливо намагається переконати громадян у тому, що бюджет, який пропонують прийняти у обов'язковому порядку сьогодні (07.12.17р.) є «тим, який спрямований на зростання благополуччя громадян».

Готуючи проект до другого читання там навіть збільшили дохідну частину і спромоглися за два півтора місяці знайти «зайвих» 36 мільярдів гривень.

Просто такі собі чарівники «Дідусі Морози», які помахом чарівної палички знаходять такі шалені гроші. Звідки?

Втім, на ділі, ніяких див немає. Гроші до певного часу лежали «прихованими», і зараз, для того аби у черговий раз на словах показати турботу про народ – Уряд наче той спритний чарівник дістав з потаємного кармана цю «заначку».

Фахівці економісти та менеджери абсолютно переконливо з калькулятором у руках доводять: гроші заздалегідь прораховані, їх показали у такий спосіб суто з політичної точки зору, адже так можна найбільш ефективно демонструвати «турботу».

Аналізуючи ситуацію – ставимо питання: за рахунок чого Уряд спромігся збільшити загальну частину бюджету одразу на 28,1 млрд грн до – 839 млрд грн., а спеціального фонду на 8,4 млрд грн, до 73 млрд грн.?

«Зростання» КМУ передбачає за рахунок кількох напрямків: по-перше, за рахунок перегляду макропрогнів Міністерства економічного розвитку і торгівлі, і там знайти ще 11 млрд грн.; по-друге, за рахунок відрахувань Національного банку України, з цього боку планують додатково знайти – 1,7 млрд грн.; і, нарешті по-третє, це надходження від впровадження радіотехнологій 4G, з «технологічного» напрямку планують залучити ще – 6,3 млрд грн. Чи про це не було відомо заздалегідь? Чи це «знахідка» просто сьогоднішнього дня? Звісно – ні, це «закладка».

Крім того, збільшити прибутковості бюджету планують за рахунок того, що повинен «зрости» прибуток державних підприємств. Ще один рядок це «встановлення базових нормативних відрахувань чистого прибутку на виплату дивідендів в розмірі 75% для НАК «Нафтогаз України», що повинно скласти – 13,4 млрд грн.

Ще одне джерело – конфіскат. З цього напрямку планують додатково залучити 4,7 млрі грн. КМУ переконаний, що це будуть не просто кошти, а кошти, які будуть отримані від реалізації майна за корупційні правопорушення. Звідки така упевненість, що гроші будуть надходити по цій статті? Слід розуміти, що Закон «Про державний бюджет», це не просто папірець, це документ відповідно до якого живе держава і який слід дотримувати.

Якщо вказано, що гроші від реалізації «конфіскату за корупційні правопорушення», то це повинно бути саме так і ні як інакше. Звідки вже зараз відомо, що буде саме стільки грошей?

Це вказує на дві речі: або це не буде виконано (неможна заздалегідь прогнозувати рішення суду), або вже зараз є «заготовки», які будуть здійснюватися у продовж наступного року і чітко відомо коли і скільки буде «конфісковано» та продано, за яку суму і які рішення буде приймати «незалежний» суд. Де ж правда? Де ж демократія? Їх немає. Ми бачимо маніпуляцію людською свідомістю перед процесом виборів.

Разом з дохідною частиною зросли як витрати так і інфляційний дефіцит. Слід зазначити, що максимальний обсяг дефіциту зріс на 3,9 млрд грн – і зараз його пропонують затвердити на рівні 81,85 млрд грн. (по спеціальному фонду підняли до рівня – 20,11 млрд грн., по загальному залишити на тому ж рівні – 61,74 млрд грн.).

Що ж стосується витрат, то вони зросли за цей час на 40,5 млрд грн – і зараз складають – 988,63 млрд грн. (загальний фонд на 23,8 млрд грн – до 906,65 млрд грн, спеціальний – на 12,3 млрд грн, до 81,98 млрд грн.).

Нагадаю: 14 листопада ВРУ схвалила запропонований Кабміном проект закону «Про державний бюджет України на 2018 рік». Уряд вважає, що зростання ВВП у 2018 році буде на 3%. У той же час «опозиційні» економісти порахували, що такі прогнози занадто сміливі і не відповідають дійсності. Трохи згодом їх розрахунки підтвердили спочатку в Рахунковій палаті, а згодом і у НБУ.

Сергій ОСОЛОДКІН