Херсонці, вам знову доведеться платити більше

Херсонці, вам знову доведеться платити більше

Ціни на квитки у поїздах знову будуть піднімати. Так, з наступного року в першу чергу планують підняти вартість проїзду у потягах «Інтерсіті» (як першого, так і другого класів), в середньому на 10%.

Це в першу чергу торкнеться тих херсонців, які користуються послугами потягу № 765 «Интерсіті» сполученням Херсон – Київ.

Якщо сьогодні середня ціна квитка (кожного дня змінюється відповідно до розрахунків курсу долара та дня відправлення) у вагоні І класу складає – 255 грн, ІІ-го – 180 грн, то після подорожчання у вагоні І класу проїзд буде обходитися у – 281 грн, а ІІ-го – 200 грн.

Крім того, «Укрзалізниця» планує підняти ціну на проїздах на «популярних» напрямках. Тут ціна буде зростати поступово, і загалом складе біля 20%.

Всього за розрахунками фахівців «Укрзалізниці», підвищення цін на квитки складе до 35%. Станеться це у наслідок так званої «індексації». З відповідними «пропозиціями» «Укрзалізниця» вже звернулася до центральних органів виконавчої влади.

Тарифи будуть «індексувати» у два етапи, спочатку у першому, а потім у четвертому кварталах наступного року. Кожен раз в середньому на 16,5%.

Таким чином, за розрахунками «Укрзалізниці», зміна існуючого тарифу призведе до подорожчання вартості проїзду в потязі на 19,4%.

Якщо взяти за приклад потяг № 102, сполученням Херсон – Київ, де сьогодні ціна за квитка у вагоні «СВ» класу коштує – 514 грн, «купейному» – 221 грн, «плацкартному» – 100 грн, то після всіх подорожчань за проїзд у «СВ» доведеться викласти вже – 614 грн, у «купейному» – 264 грн, а «плацкартному» – 120 грн.

Фахівці галузі переконують, що ціна на квити у потягах далекого сполучення не піднімалася з 2014 року, тоді як за цей період значно зросли витрати, вартість послуг і промислова продукція (з 1 січня 2014 року по 31 серпня 2016 року – на 96,7%).

Ще одна причина підняття ціни - це зростання інфляції. В «Укрзалізниці» наводять такі цифри: «... показник інфляції за 2015 рік склав 143,3%, а за 8 місяців 2016 року – 104,5%. В цілому за період з 1 січня 2014 року по 31 серпня 2016 року зафіксована інфляція на рівні 187,1%».

При цьому політики від влади постійно переконують нас, що рівень інфляції складає якихось 25 – 34%?

Згідно офіційної статистики Кабміну: у 2014 році індекс інфляції склав – 124,9%, у 2015 – 143,3%, а за 9 місяців поточного досяг позначки у – 109,4%. За останні 16 років річний рівень інфляції тільки двічі був нижче 100% – у 2002 – 99,4% та у 2012 – 99,8%.

При цьому в «Укрзалізниці» доводять, що у той час, як постійно відбувається скорочення кількості пасажирських вагонів (на 15%), там постійно збільшують кількість перевезень пасажирів, так у поточному році потягами було перевезено на 10% пасажирів більше, ніж у відповідний період минулого року.

Крім того стало відомо, що у 2017 році «Укрзалізниця» планує на 25% збільшити вартість вантажних перевезень. Що обов'язково відіб'ється на кінцевій ціні вартості перевезених вантажів, яку ті, хто платитимуть більше за перевезення обов'язково перекладуть на кінцевого споживача, т.т. громадян України.

Такими чином можна вже зараз прогнозувати, що більшість товарів, які будуть перевозити наступного року до кінцевого споживача залізничним транспортом, подорожчають на 45 – 70%.

Адже, як стверджують економісти для того, аби «компенсувати» витрати і щось «заробити» виробники обов'язково піднімуть ціну на кінцевий продукт із відповідним «запасом» міцності.

Сергій ОСОЛОДКІН