Сергей Осолодкин
Заслуженный журналист Украины

Херсонцям на вибір: хочете – смійтеся, а ні – плачте...

Херсонцям на вибір: хочете – смійтеся, а ні – плачте...

Продовжуємо гратися у Національну гру українців – хто кого більше обдурить: ми – Уряд, чи Уряд – нас? Хто перемагає? Відповідь банальна і дуже проста...

Втім, як не дивно, частина українців продовжує вірити і довіряти цьому Уряду, цій владі, цьому Президентові і кожного дня, по кілька разів, все частіше й частіше наступає на одні й ті ж граблі. Дехто по них танцює «Гопак» з ранку до вечора і, здається, отримує від того, що граблі б'ють все більш боляче несказанну насолоду.

Втім, медики стверджують: якщо людину дуже сильно і довго бити, то у якийсь момент вона перестає відчувати біль. Може так і у тих, хто вірить «революціонерам» і продовжує горлати про «Руку Москви», коли свої мародери з вищих щаблів влади розікрали «Укроборонпром», відчуття болі відключилося? А разом з ним і відчуття розуму? А чим ще можна пояснити, що окремі люди готові знову приводити до влади тих, хто їх п'ять років безперестанно «колотив». Невже у нас стільки садомазохістів?

Тоді вони мають ще один привід отримати «задоволення». У той час як у Європі ціни за газ впали вже нижче $200 за тисячу кубометрів, український уряд продовжу торгувати своїм громадянам газ по ціні біля 300, і готовий підвищувати її й далі, називаючи це «Оптимізацією».

Паралельно продовжують зростати ціни й на інші послуги. Зокрема 22 березня прийнято рішення, що буде рости ціна на перевезення залізничним транспортом, а, отже, зростуть як оптові так і роздрібні ціни для населення по всіх напрямках.

А тепер більш детально. Що стосується газу та ціни на нього падають. З початку цього року, середня ціна на 2019 рік на головному європейському майданчику де торгують газом – голландської TTF (середньозважене значення форвардних контрактів до кінця 2019 року і спотових цін з початку року) впала вже до рівня $194 за тисячу кубометрів (а всього тиждень тому була на рівні $204). При цьому поточна ціна складає вже $170 за тисячу кубометрів.

На відміну від промислових споживачів (читай олігархату) громадянам України не пощастило. Для перших ціна на газ у квітні буде знижена до рівня 7 тисяч 188 грн за 1 тис.м3 (з ПДВ), або на 16% менше ціни на газ, що відпускається в Україні за спеціальними зобов'язаннями для потреб населення і теплокомуненерго.

Для громадян ціну на газ (тепло) збираються піднімати планово ще двічі (начебто на вимогу МВФ). При цьому «продвинута» громадськість не перестає задаватися питаннями: як це влада Порошенко – Гройсмана примудряється продавати населенню газ по 320 доларів?

При тому, що в Україні видобувається сьогодні 20 млрд. м3 власного природного газу і не так давно надійшло повідомлення, що знайшли залежи, поки не до кінця розвіданих родовищ, запасів яких нам вистачить для власного споживання і торгівлі ще на 100 – 150 років наперед?

Не менш актуальним залишається питання: чому КМУ знову подовжив термін повноважень глави правління «Нафтогазу» Андрія Коболєва до 22 березня 2020 року? Пам'ятаєте, як буквально два тижні тому Прем'єр Гройсман голосно, суворим тоном заявляв, що 22 березня контракт буде розірвано і оголошено новий конкурс.

Хтось мабуть дуже впливовий, я так думаю, що не у межах України, сказав Володимирові Борисовичу, що місце його саме там, і мовчати він повинен у хустинку, а то його знову чекає посада директора Вінницького «базарю».

Єдині офіційні зміни які сталися у НАК «Нафтогазі» - Коболєву вдвічі знизили зарплату, позбавили премій і поставили ряд завдань, невиконання яких обернеться для нього (начебто) звільненням. На сайті уряду в четвер, 21 березня, опублікований текст розпорядження про продовження терміну повноважень глави правління «Нафтогазу» Андрія Коболєва, до 22 березня 2020 року.

Відтепер Коболєв буде працювати як звичайна «прибиральниця» за якихось «жалких» півмільйона гривень на день (за старим Контракту з КМУ він мав 1 000 000). ЦЕ НЕ ПОМИЛКА: 0,5 мільйона гривень, за 1 робочий день. От дивляться на Коболєва колеги з інших структур і «жаба їх душить»: а як же ми і ми таке хочемо, і йдуть його шляхом. Благо є у чому наслідувати.

Минулої п'ятниці, 22 березня, Державна регуляторна служба України своїм рішенням погодила індексацію тарифів для АТ «Укрзалізниця» на вантажні перевезення на рівень торішнього індексу цін виробників.

Таким чином, з 1 квітня цього року, після реєстрації відповідного наказу в Міністерстві юстиції і його публікації у газеті «Урядовий кур'єр» тарифи на перевезення вантажів залізничним транспортом в межах України будуть підвищені ще на 14,2%.

Все це звичайно ж робиться тільки для «покращення життя вже сьогодні» (кому – не важливо), і все це виключно «на прохання громадян». Люди старшого віку пам'ятають як у колишньому СРСР ціни «зростали» тільки «на прохання громадян», аби їм жилося ще краще. Що поробиш, з «декомунізацією» у нас тут якось не склалося: пам'ятники – з п'єдесталів, назви вулиць – з будинків, а от ідеологію ГУЛАгу і цензури «у життя» – це скільки завгодно.

Отже, за словами глави «Укрзалізниці» Євгена Кравцова, в ході обговорення нових тарифів з учасниками перевізного процесу компанія домовилася спільно підготувати нову систему індексації тарифів: «Всі учасники ринку розуміють, що актуальним питанням є зміна існуючої системи тарифоутворення, яка не відображає економічних реалій.

Тому «Укрзалізниця» спільно з представниками ринку і державними органами взяла на себе зобов'язання до 1 липня розробити і представити нову систему, яка буде відповідати сучасній економіці і потребам галузі». Т.т., ці слова слід розуміти так: панове, це ми підняли на «глазок», а починаючи з 1 липня ціна буде зростати ще і ще, і ще, але вже на базі «наукових розрахунків». Що буде взірцем? Зарплата Коболєва, скажімо.

Кравцов додав, що отримані від індексації тарифів кошти і залучені кошти будуть основними джерелами фінансування інвестиційної програми компанії.

А давайте задамося питанням, а чи насправді це інвестиції?

Ні, звичайно. Це просто фінансування власних забаганок за рахунок населення. Адже на скільки б не підняли ціну за перевезення все одно її перекладуть на кінцевого споживача – громадянина. Т.т., коли говорять про таку «інвестиційну привабливість» і про зростання «інвестицій», то слід говорити це простими словами: ми беремо гроші у вас (не питаючи), а витрачатимемо їх туди – куди вважатимемо за необхідне (не звітуючи).

Офіційно це звучить так: «...фінплан «Укрзалізниці» на 2019 рік передбачає капітальні інвестиції в сумі 18 млрд. грн., що більше результату 2018 року на 1,4 млрд грн. Зокрема, планується збільшити локомотивний парк на 93 одиниці: модернізувати – 78, придбати – 15 локомотивів. Крім того, кошти будуть спрямовані на модернізацію і придбання пасажирських вагонів і дизель-поїздів». Звучить привабливо і навіть «патріотично».

От тільки кому саме підуть ці гроші? Знову будемо купувати якесь лайно у США, а потім «доводити» його до «розуму» тут, а воно буде ламатися і не захоче їздити по наших залізничних коліях, як вже було з локомотивами від фірми «Дженерал моторс», які купили минулого року за кілька десятків мільйонів доларів? Навіщо вкладати гроші у власне виробництво, аби це було насправді інвестиціями?

Обладнання для залізниці – «металобрухт» будемо завозити з-за океану, як і трамваї будемо купувати в Польщі, а власних виробників відправимо на смітник історії. Заради цього їх і поставили до керма!

Ну, і, на останок, нагадаю: 6 березня Кабінет Міністрів України затвердив консолідований фінансовий план акціонерного товариства «Українська залізниця» на 2019 рік з чистим прибутком в сумі 4,52 млрд. грн., що більше плану 2018 року на 3,81 млрд. грн., або у 6 разів. Це як? Держава ледь жевріє, громадяни вмирають від голоду, холоду і не вилікуваних хвороб через те, що у них не вистачає грошей, а тут зростають планові прибутки. Одне нериторичне питання: скільки з них підуть на премії керівникам залізниці? (приклад Коболєва – спати не дає спокійно)...

І ще одна цифра: «...зростання доходів від перевезення вантажів повинно забезпечити підвищення тарифів з квітня 2019 року на 14,2%, з введенням подальшої автоматичної індексації: з травня – на 2,5%; з серпня – на 5%; з листопада – на 7,5%».

Чи можливо це якось зупинити, чи, бодай, відкоригувати? Мабуть так. Не дайте вкрасти ваш голос 31 березня – прийдіть і проголосуйте. Не продавайтеся за ті копійки, які вам пропонують. Не слухайте брехню про «покращення» вже сьогодні, і можливо у вас з'явиться шанс пожити зайвих кілька років не у злиднях.

Хто знає, можливо зміни насправді поруч?!

Сергій ОСОЛОДКІН