Олександр Голобородько
Майже три десятиліття працював в обласній газеті «Наддніпрянська правда». Тривалий час був редактором всеукраїнської газети «Дачник». Член НСЖУ. Інтереси: краєзнавство, екологія, фото. Народився 23 грудня 1948 року у с. Станіславі Білозерського району.

Вина, що пахнуть херсонським степом

Вина, що пахнуть херсонським степом

Авторське виноробство – це сфера надзвичайно тонкої матерії, якесь художнє чаклування із соками землі та сонця.

По цьому захоплюючому, але водночас тернистому та непередбачуваному шляху вже не один рік йде зі своєю командою керівник фермерського господарства «Курінь» у селі Степанівка під Херсоном Микола Володимирович Халупенко.

Спершу на отриманій ділянці землі він планував займатися традиційними формами землеробства – городництвом, вирощуванням зернових культур, та хтось із фахівців порадив поекспериментувати із винними сортами винограду: глинистий грунт з камінною «підошвою» – багатообіцяючий для отримання якісного вина.

Вже перший аналіз виноматеріалу з отриманого урожаю технічного сорту Біанка дав відмінну цукристість – понад 30 %. І це було добрим знаком.

Нині на п׳ятидесяти гектарах фермерське господарство «Курінь» вирощує близько десяти сортів винограду, що дозволяє отримувати у власній виноробні до двох десятків видів вин. Це як традиційні для нашої кліматичної зони сухі, напівсухі та напівсолодкі вина, так і вина десертні, сферою випуску котрих традиційно був Крим.

У господарстві чаклують із такими сортами, як Шардоне, Рислінг, Ркацителі, Іршаї Олівер, Мускат одеський, Каберне, Мерло, Сапераві, Трамінер рожевий та ін. Це ж справжня винна лабораторія!

З-поміж виноробних підприємств Херсонщини, «Курінь» вирізняється не «валом», а сміливістю експерименту, розширенням асортименту, пошуком вин з оригінальним смаком.

Зокрема, вермут «Куреня» містить настійку з лікарських місцевих рослин, серед яких м׳ята трьох видів, шалфей, полин, звіробій, ромашка та інші. Післясмак степових нектарів залишається надовго!

Вельми актуальною для фермерського господарства Миколи Халупенка лишається проблема реалізації виготовленої продукції. Повноцінно потрапити до мережі супермаркетів – справа дуже вартісна, отож чи не єдиним виходом у поширенні власної продукції може бути розвиток власної торгівельної мережі (у «Куреня» поки що два магазини).

Можливо, варто кооперуватися з колегами-виноробами Херсонщини, створювати торгові точки у курортних зонах, що розвиваються, практикувати доставку вина за адресами тощо...

Олександр ГОЛОБОРОДЬКО